Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefon og beskatning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg startede mit firma for to år siden kunne jeg kun trække telefonudgifter fra til den ene af telefonerne i firmaet, som er et enkeltmandsfirma, hvis jeg ikke ville betale multimedieskat. Nu er reglerne jo ændret. Vi bruger 2 telefoner i firmaet. Kan jeg trække begge telefoner (abo+samtaler) fra uden beskatning? Der er ingen "ansatte" - det er min mand og jeg og den ene telefon benyttes også privat.

Hilsen fra Zigge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34

Mig bekendt er det ikke normalt at få OK til at trække en telefon fra i en enkeltmandsvirksomhed - f.eks bare ved at have en anden gammel telefon i skuffen - heller ikke for to år siden?  Jeg går ud fra vi taler om en telefon der fungerer i hjemmet og ikke en der står fast på firmaet i en butik f.eks. Jeg mener altid det vil udløse skat af fri telefon, og som du beskriver det at den også benyttes privat vil da helt givet betyder beskatning af 2500 kr for fri telefon

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:46

Enig med John. Vi har betalt egen andel af telefon i alle årene.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:50

Den telefon som skat godkendte er formaets officielle telefon og bruges kun i firmaet. Så derfor. Skat var på besøg og hjalp os som iværksættere.

Da den anden telefon benyttes både og, og udgiften er 99 kr. mdr.!!!! har jeg hidtil ladet den være privat... og det skal den så vist forsætte med contra 2.500 i skatteværdi.

mvh Zigge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54

zigge:
Den telefon som skat godkendte er formaets officielle telefon og bruges kun i firmaet. Så derfor. Skat var på besøg og hjalp os som iværksættere.
så er den jo fjong - godt hvis du har noget skriftligt på det fra dem - men er det en telefon der står kun i firmaet på dets adresse f.eks er den ren nok

Ja med 99 kr om måneden betaler det sig ikke at rode med - du kan godt nok trække den fra og så blive beskattet af 2.500 men ud over skatten af de 2.500 nok er ca 1250 kr - ja så skal du jo også betale telefonen stadigt i firmaet så de 99 kr bliver jo ikke gratis heller - så leave it Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)