De 2.500 kr er det til den såkaldte multimedieskat som man skal betale som privat person..? Hvis man vil undgå at betale de 2.500 kr. Må telefon så KUN bruges erhvervsmæssigt eller? For ang multimedieskat kan jeg kun finde noget om personalegoder, men telefonen tilhører jo i teorien "chefen" eftersom det er en enkeltmandsvirksomhed. Er nemlig lidt i tvivl, da jeg ikke rigtig kan finde svar på skat.dk.. I så fald jeg skal betale vil det vel næsten være bedre at bare få telefonen over i privat navn og så bare bruge den på arbejde uden at få noget for det, hvis beløbet er under 2.500 kr i abonnement. |
Ja normalt vil du skulle betale skat af fri telefon når du har den i en enkeltmandsvirksomhed (går ud fra mobiltelefon som jo også bruges privat)¨
Er det under 2500 ville jeg ikke rode med det - for selv om du har fradrag - og noget af momsen - så er det jo stadigt også dine egne penge i enkeltmandsvirksomheden. Der er ikke skygge af tvivl om fri telefonskat når du som du skriver vil kunne bruge den privat