Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af regnskab i ny opstartet virksomhed..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Den lille negle salon Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa jeg har fornyelig startet min egen virksomhed

Og er meget glad for det :) 

Men men men det regnskabs opstart er vist lige en større bid end jeg havde forventet.. desværre. Men ja alt opstart kan være svært. 

har som ikke problemer med at lave regnskabet med faktura, indkøb og salg af mine ydelser osv.. men det er mere det at få startet det rigtigt op men indkøbte ting og private indskudte penge i firmaet inden opstart. 

Så er vist nået der til hvor jeg har brug for hjælp så det kan blive rigtigt og jeg kan komme videre uden fejl fra starten. 

Så hvis nogen kender nogen gerne på fyn da det er her jeg bor og har firma.. Der kan hjælpe lidt uden jeg kommer til at betale mange 1000 kr for det. Det har jeg ikke råd til her fra starten af. 

Håber nogen kan hjælpe mig med gode råd eller en der kan hjælpe til en fornuftig penge :)

Hilsen Sandra Rasmussen

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:42

Hej Sandra

Jeg hjælper dig gerne igang med at føre regnskabet. Det kan gøres på den måde at jeg starter det og så kan du selv føre regnskabet derefter, evt. kan jeg kigge det igennem ved lejlighed. Andre modeller er også mulige alt sammen afhængig af hvad du foretrækker.

Du kan læse om mit firma på www.ØkonomiEksperten.dk

Jeg startede mit firma i slutningen af 2012 og kan give dig rabat sådan at du får en meget rimelig pris, men jeg skal vide lidt mere om hvor omfattende opgaven er inden jeg kan give en seriøs pris.

Med venlig hilsen

ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Tlf.: 22 23 31 68

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48

god ide at få hjælp og der har du fået et tilbud, jeg vil bare tilføje, at hvis de ting der er indkøbt inden starten er købt inden for 6 mdr før, så kan du bare bogføre dem helt normalt ind med moms på første dag i firmaet. Dine egne indskud bogfører du i status, under mellemregning - privat indskud kunne kontoen hedde - eller gæld til indehaver f.eks. i kredit - og modposten er så f.eks. debet bank den dag du skød penge ind - hvis det var penge

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 12
Fra  Den lille negle salon Skrevet kl. 18:46

Mange tak for svar... 

hmm jeg troede ikke man måtte bogføre bilag hvor datoerne ikke passet så alt jeg har haft købt inden start ,( November og December sidste år firmastart var 6 Januar. ) Har jeg oprettet et regnskab år 2012 og bogført det hele der. er det så forkert. ? Det var mest fordi jeg fik brev om jeg skulle afregne moms  for regnskabsåret 2012. 

Det skal lige siges at der var sket en fejl ved oprettelsen af mit firma med datoer. så først havde de registreret mig som startet i dec. derfor jeg skulle afregne moms for en periode jeg ikke var åbnet i endnu. Så det er gjort. og har fået momsen tilbage for de indkøbte ting. 

Men det er de private indskudte penge der lidt er mit problem. tror jeg har fået lagt dem forkert ind .. det ser ihvertfald ikke rigtigt ud når jeg kigger på printet af alle kontoer. Men forstår bare ikke hvor fejlen er sket og hvordan jeg skal få flyttet de indskudte penge ind på en rigtig konto så de ikke står som et kæmpe minus der jo faktisk ikke er i firmaet. men faktisk er penge taget fra min egen private opsparingskonto.  

men tak for svar.. :) 

Tilmeldt 16. Nov 12
Fra  Den lille negle salon Skrevet kl. 18:52

Hejsa Ulrik. 

Hvor i landet kommer du fra.. ? For tror det er smartest for mig at fysisk sidde ved siden af mens jeg får forklaret hvor jeg har gjort fejl ellers får jeg nok ikke så meget ud af det. 

Den efter løbende daglig bogføring har jeg intet problem med. Men det skal jo være det rigtige udgangspunkt man går ud fra. 

Men de private indskude penge det er dem der volder mig problemer, for kan næsten se at jeg har fået lagt dem forkert ind. og skal have rettet fejlen før jeg kan komme videre med mine bogføringer i mit nye regnskabs år. 

Men jeg kan lige prøve at kontakte dig imorgen hvis det passer dig. Så vi begge bedre kan få en fornemmelse af hvor meget det omfatter og pris mæssigt osv. 

Men tak for dit svar 

og giver dig et kald imorgen :)

Med venlig hilsen Sandra Rasmussen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:58

SR-salon:
hmm jeg troede ikke man måtte bogføre bilag hvor datoerne ikke passet så alt jeg har haft købt inden start ,( November og December sidste år firmastart var 6 Januar. ) Har jeg oprettet et regnskab år 2012 og bogført det hele der. er det så forkert. ? Det var mest fordi jeg fik brev om jeg skulle afregne moms  for regnskabsåret 2012. 

det må man heller ikke normalt - men ved opstart accepter skat at man tager de køb der var nødvendige for at starte med ind, og de bogføres så op startdatoen

SR-salon:
Det skal lige siges at der var sket en fejl ved oprettelsen af mit firma med datoer. så først havde de registreret mig som startet i dec. derfor jeg skulle afregne moms for en periode jeg ikke var åbnet i endnu. Så det er gjort. og har fået momsen tilbage for de indkøbte ting. 

Det lyder lidt mystisk - hvis du har fået besked om at afregne moms fra 2012 og dit firma er registreret i januar 2013, men det må være den fejl hvor du var registreret for dec først - og de må  jo ha accepteret det eftersom du har fået moms retur - men det lyder lidt farligt at du faktisk ikke var momsregistreret for den periode du har moms retur for - mon ikke din registrering stadigt står som dec?

I alle fald må du jo, hvis det hænger sådan sammen, lave dit regnskab for 2012 og indberette udvidet selvangivelse for 2012

SR-salon:
Men det er de private indskudte penge der lidt er mit problem. tror jeg har fået lagt dem forkert ind .. det ser ihvertfald ikke rigtigt ud når jeg kigger på printet af alle kontoer. Men forstår bare ikke hvor fejlen er sket og hvordan jeg skal få flyttet de indskudte penge ind på en rigtig konto så de ikke står som et kæmpe minus der jo faktisk ikke er i firmaet. men faktisk er penge taget fra min egen private opsparingskonto.  

eh - hvordan står som et kæmpe minus?? Du har vel ikke bogført dem som en omkostning eller hvad? Pengene må vel være kommet ind på den bankkonto du bruger til din virksomhed - men i alle fald skal de bogføres kredit på en konto i status under egenkapitalen - omkring der hvor der står mellemregning - på en konto der kan hedde privat indskud, eller gæld til ejer - eller du opretter en sådan konto hvis den ikke findes

Modposten er så banken hvor pengene står (eller kassen hvis det var kontanter)

vh

Tilmeldt 16. Nov 12
Fra  Den lille negle salon Skrevet kl. 19:39

jeg er selv ret forvirret over det med fejlen men de siger de har fået det rettet. men har faktisk ikke tænkt på at hvis de så har ændret datoen så var jeg jo så ikke moms registreret for den periode det kan godt skabe kæmpe problemer kunne jeg forstille mig. tror lige jeg må en tur på skat for at sikre mig jeg ikke kommer i knibe. 

Og ang det minus.. så oprettet jeg en konto der hed indført fra privat konto.. men kan se nu jeg har lavet den fejl at lave den som en konto under likvidebeholdning og ikke under egenkapital og derfor er det blevet til et minus på den bankkonto. Der jo faktisk er min private opsparings konto i min bank der ikke har noget somhelst med firmaet at gøre andet end det er derfra jeg har taget pengene til opstart depositum og husleje til første mdr. 

så de står ikke som en egenkapital men som et minus på en likvidkonto. Men hvordan jeg retter den fejl tja der er jeg lost.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 19:43

Hej Sandra

Ja lad os tale sammen i morgen, jeg har telefon 22 23 31 68.

Jeg har hjulpet flere iværksættere i gang, så jeg skulle være i stand til at svare på de spørgsmål du har og løse opgaverne. Du skulle jo helst få styr på regnskaberne incl. moms, sådan at du ikke senere får problemer med myndighederne.

Med hensyn til geografien er det min erfaring at man bør mødes i starten, men derefter kan man arbejde sammen via e-mails og telefon.

Jeg bor lidt syd for Århus, jeg har en tur til Sjælland inden for nærmeste fremtid så der kunne være en mulighed for at mødes ved den lejlighed.

Du kan læse mere om mig på www.ØkonomiEksperten.dk

Vh

Ulrik Rasmussen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19

SR-salon:
så de står ikke som en egenkapital men som et minus på en likvidkonto. Men hvordan jeg retter den fejl tja der er jeg lost.

Jeg ved jo ikke hvad du bogførte oprindeligt - likvidkonto var den ene del - men hvad var så din modpostering ved den lejlighed - du bør kunne se i posteringsjournalen hvad du havde som modkonto - måske banken eller noget i den stil, og i i alle fald - 

Du skal postere lige modsat det du gjorde den gang - alternativt hvis banken stemmer - så krediterer du bare indskud privat under mellemregning i egenkapitalen og debiter den likvidkonto du ved en fejl brugte første gang - så går den jo i 0 og du har i stedet pengene til gode i mellemregningen under egenkapital.

Nap en sikkerhedskopi først - og så bogfør, så ser du om det blev korrekt og at du stadigt har balance og check at banken stemmer - for det er vel der pengene er gået ind

vh

Tilmeldt 16. Nov 12
Fra  Den lille negle salon Skrevet kl. 14:31

Hejsa Ulrik..

Åh så fik jeg lige lidt travlt.. 

så har ikke glemt dig. men har bare ikke lige haft tiden til at få ringet.. 

Men ser om jeg ikke kan nå det imorgen der har jeg en fridag :) 

Mvh sandra

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)