Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedrørende webhotel.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er! 

Jeg er ved at starte et firma på benene og har brug for et webhotel

Har overvejet Meebox men er ikke helt sikker. 

Jeg kan ikke finde ud af at programmere så nogle der har nogle ideer til billige webhoteller hvor selv ikke-programørrer kan designe hjemmesiden :)

Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:22

Hej Niklas,

Webhotel er udelukkende pladsen hvor siden skal ligge på. For at have en hjemmeside skal man udover "pladsen" (Webhotel) også have en side, typisk laves dette i et CMS hvor man så "lægger" et udseende (Template/Theme) over, så det fremstår unikt.

Webhoteller er f.eks. Meebox, Unoeuro med flere.
CMS er f.eks. Joomla, Wordpress med flere

De fleste webhoteller har 1-click installer, hvilket gør at du fra deres kontrolpanel kan installere f.eks. wordpress eller et andet CMS. Direkte i Wordpress systemets brugerflade kan du hente designs, eller du kan finde dem på nettet og efterfølgende lægge dem ind.

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 23:57

Nu når du har fået basisviden fra kommentaren oven over vil jeg gerne anbefale Unoeuro.com som også er mit webhotel det er nemt at komme igang med. Jeg synes at deres kontrolpanel er helt perfekt og let at styre. Der er selvfølgelig One click installer. I One click installeren har jeg valgt Wordpress som var ligeså nemt at komme igang med som selve webhotelet. Nu har jeg ikke prøvet Meebox eller nogen af de andre så jeg skal slet ikke udtale mig om dem men en ting er sikkert Unoero kan du klart tag til overvejning.

Med venlig hilsen
VILDE V

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:46

Niklas.s:
Jeg kan ikke finde ud af at programmere så nogle der har nogle ideer til billige webhoteller hvor selv ikke-programørrer kan designe hjemmesiden :)

Tag et kik på Cloudsprout.com - der kan du lave en hjemmesiden uden at skrive én linie kode.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 14:49
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:13

Hey Niklas

Jeg har stået i fuldstændig samme situation som dig "næsten". Jeg fik lyst til at lære at lave en hjemmeside. Jeg havde absolut ingen erfaring med at starte et website, og webhotel, hosting og alt det der var en by i Rusland. Jeg faldt heldigvis over denne nemme side - Nemprogrammering.dk.

Linket tager dig til en række tutorials, hvor der på dansk gives videoinstrukser på at installere en website hos et webhotel.

For at tage den fra bunden af, så gjorde jeg følgende:

1: Gik ind på One.com og købte det domænenavn jeg ønskede mig. Efter at have købt domænet fik jeg en bekræftelse, hvor der stod en masse om login, navneservere, og servernavne. Den skal du gemme, for de informationer får du brug for senere hen.

2: Jeg fulgte de tutorials der var udarbejdet, som du finder ved at klikke på det forgående link. Her lærer du at hente Wordpress (som er dit CMS-system, uploade det til dit webhotel, og lidt omkring temaer i wordpress. Temaer kan du tolke som websites design, og der findes tusindvis at vælge imellem. Nogle er gratis, andre koster lidt, men har så også nogle indbyggede funktioner, som kan være meget fede.

3: Bum jeg havde et website.

Jeg kan se nogle skriver noget om net 1-click installer, hvilket givetvis er endnu smartere end det jeg har gjort, Men på den anden side, synes jeg sgu det er meget rart lige at lære om FTP upload, og hele systemet bag sit website, når man nu er igang. Om Meebox er bedre end One.com, det aner jeg ikke.

Du kan se mit site her www.foltved.dk - Det er den blot anden hjemmeside jeg laver. Den første var lidt for sjov, hvor jeg lærte Wordpress at kende og dets muligheder, som jeg må sige har forbavset. Det er fandme meget man kan få gratis nu til dags. www.foltved.dk er lavet efter det Tema som jeg har givet ca. 300 kroner for. Det er pebernødder taget i betragtning, hvad et tilsvarende site, ville koste at få designet fra bunden af. Du må meget gerne skrive til mig, hvis du skal have hjælp til noget. Jeg er ingen ekspert, men jeg har da fået det til at virke.

Når alt det er sagt, så skal du være klar over at du skal bruge rigtigt meget tid på lære det hele, og du kommer til at lege meget med, men god fornøjelse. Det er alt sliddet værd, når man står tilbage med et flot website bagefter.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)