Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterkonto: Kan jeg oprette en?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har fundet dette linkskat's hjemmesidehttp://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064167

Jeg vil gerne høre Jer, om jeg kan og vil få noget ud af at oprette en etablerings- eller iværksætterkonto?

Jeg regner med at stifte et ApS, hvor jeg skal bruge penge på en webdesigner, programmør og konsulentarbejde. Desuden har jeg udgifter i form af printere, specialpapir og diverse andre kontorartikler.

Hvis jeg kan, hvilken ville I etablere? Jeg er pt. fastansat i en virksomhed, hvor jeg tjener 35.000 om måneden inklusiv pension.

Mvh

SLH

Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:38

Hej "SLH"

Når du har planer om at starte "ApS" virksomhed inden for den nærmeste fremtid, kan det ikke betale sig at oprette en "etableringskonto" så ville det være nemmere for dig at oprette en opsparingskonto? Fordelen ved etableringskontoen er naturligvis skatte fordele men jeg tror at det vil blive for indviklet og bøvlet for dig!.

Jeg havde nok overført 2-3.000,- til denne konto hver måned i fx. 1-2 år, hvis du har planer om at virksomheden skal komme godt fra start. 

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Skrevet kl. 12:27

Hej New4You,

Mange tak for dit indlæg. Jeg har allerede en fin opsparing, som jeg kan benytte til at stifte et ApS med. Men hvis jeg kunne benytte et eventuelt fradrag, vil det selvfølgelig være at foretrække.

Ændrer det noget på dit råd?

Mvh.

SLH

Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:07

Det er altid godt med en god opsparing og især når man har tænkt sig at starte selvstændigt, ALT KOSTER JO IDAG! :O 

Men altså hvis din opsparing er så stor at det kan betale sig at benytte det fradrag så er det jo en god idé men så skal beløbet også være mindst 20-30.000,- før jeg tror det kan betale sig at gå ind og oprette konto osv.

Ønsker dig held og lykke!

Mvh

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Skrevet kl. 13:12

Tak for svaret igen! :)

Jeg havde tænkt mig at overføre 80.000 til en konto, så jeg kunne få fradrag for hele det beløb, som det koster at oprette et ApS...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30

Du skal jo lige ha med, at når du hæver indskud til at etablere virksomhed i selskabsform, så sker der genbeskatning af indskuddet - så det er ikke sådan at man derved har skattefradrag for de 80.000 kr man skyder ind i ApS kapítal - jævnfør http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064172&vId=0&lang=DA hvor der står følgende - og det mener jeg gælder stadigt uden at være ekspert:

Skat, når du hæver indskuddene

Når du har etableret din virksomhed i selskabsform, skal det fradrag, som du fik, da du indbetalte pengene på etableringskontoen eller iværksætterkontoen, derfor udlignes. Det sker ved et tillæg til din personlige indkomst (genbeskatning).

For hævede indskud på etableringskontoen, hvor indskuddet er foretaget i 2002 eller senere, er det samlede tillæg 50 procent og genbeskatningen sker over en 10-årig periode med 5 procent hvert år. 

For hævede indskud på iværksætterkontoen er det samlede tillæg på 100 procent og genbeskatningen sker over en 10-årig periode med 10 procent hvert år. Det vil sige, at hvis du anvender iværksætterkontomidler til erhvervelse af aktier, så sker der fuld genbeskatning

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Skrevet kl. 20:34

Hej John!
Tak for dit svar. Som jeg læser det, så kan det vidst ikke betale sig at oprette en iværksætterkonto, så jeg ikke vil få noget ud af det.

Også Tak for din blog forresten. Der har jeg været inde og kigge et par gange!

Mvh
SLH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44

SLH Invest:
Tak for din blog forresten. Der har jeg været inde og kigge et par gange
Herligt hvis den kan komme nogen til nytte

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER