Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp jeg skal selvangive

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står for første gang og skal selvangive for min virksomhed.
Eftersom jeg startede i oktober 2011, så har det kørt som en "hobby", indtil november 2012, hvor jeg ændrede mit koncept.

Jeg har i virksomheden ikke dannet mig nogen form for overskud af det jeg har handlet for..

Så hvordan skal jeg lige lave denne beregning på skat?
Er der eventuelt en guide til hvad jeg skal huske at medregne?

Jeg håber at få lidt hjælp til det her :-) Tak

Andi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først skal du bestemme dig om du for 2011 og 2012 var hobby virksomhed eller ej - for var du hobby frem til november 2012 så kan du ikke trække et underskud fra i skat af anden personlig indkomst - Læs om HOBBY ELLER SERIØS HER

Så skulle du jo har selvangivet for 2011 for længe siden - så det er jo i sig selv et problem. Hvis du har været hobby frem til november 2012 så er det vel enklest at lade skat være hvad det være vil da du ikke har noget at trække fra formentlig -

har du CVR skal du under alle omstændigheder har ført regnskabs efter årsregnskabsloven og have årsrapport + udvidet selangivelse for både 2011 og 12 - udfylde 211 og frem og hvis hobby virksomhed, ja så må underskud ikke overstige overskud - så det bliver vel 0 i begge begge felter

Så har du nu fra November ændret dig, så du mener du er seriøs virksomhed - og jeg ville overveje at lave skriftet fra 1- januar - Da du åbenbart har varer/aktiver skal du jo dog gerne have fradrag for disse - og så kan det være du skal skatte af 2011 som hobby, og der skatte af 0 og for 2012 som seriøs og der kunne have et underskud. Betydningen af det vil også til en vis grad afhænge af dine øvrige indtægtsforhold - men skal det drives seriøst nu skal du jo har aktiverne ind 

Jeg tror du skal ofre at lade en revisor se på det, et kan sikkert klares på kort tid, uden revision, bare få det korrekt bedømt - hvad har de af muligheder

Du skal ha et fuldt korrekt regnskab for begge år først

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 31. Aug 09
Skrevet kl. 14:55

Hej Cookie,

Tusinde tak for dit svar.

Nu skal du ikke misforstå mig, når jeg siger "hobby".
Jeg har fast arbejde ved siden af, og målet med det jeg har ved siden af, er at komme til at leve af det en dag, så for at præcisere, blev det nævnt som en hobby.

Kan jeg i situationen som denne, tillade mig at skrive 0-0, og så ligge regnskabet frem, og så tage efter det nye regnskabsår for det nye koncept?

Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:21

Jeg står lidt i samme situation, som trådstarteren og har ikke tjent nogen penge til virksomheden da jeg er søgt ud i det privatearbejdsliv i stedet.

Jeg har ca. en gæld på 11.000 kr. til Nordea (i forbindelse opstarten) via min forretningskonto, hvoraf 2.500 kr. ca. er privat hævning (har selv skudt ca. 15.000 i). Jeg har trukket moms fra i løbet af 2012, på de ting man nu kunne.

CVR.Nr. skal lukkes så snart det er muligt, da jeg bare gerne vil videre med god samvittighed overfor SKAT.

Håber du kan hjælpe, så på forhånd tak!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 15:25

Revisor på eller en ordenlig bogføring, alt andet er for dyrt

Tilmeldt 17. Oct 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:40

Hbor meget vil du skyde på det vil koste? Der er ca. 10-15 bilag fra 2012?

Fra København
Tilmeldt 31. Aug 09
Skrevet kl. 15:41

Johnny, det kan slet ikke betale sig, med de 2 små beløb vi begge er inde og snakke om.

Derfor at vi stiller et spørgsmål, som for mange iværksætter er simple.
Dette er første gang, og det skal sgu gøres ordenlig, også selv inde for de rammer her, uden at vi skal ud og investere flere penge i andre midler for at få svar.

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 15:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)