Hej, Jeg står for første gang og skal selvangive for min virksomhed. Jeg har i virksomheden ikke dannet mig nogen form for overskud af det jeg har handlet for.. Så hvordan skal jeg lige lave denne beregning på skat? Jeg håber at få lidt hjælp til det her :-) Tak Andi |
Først skal du bestemme dig om du for 2011 og 2012 var hobby virksomhed eller ej - for var du hobby frem til november 2012 så kan du ikke trække et underskud fra i skat af anden personlig indkomst - Læs om HOBBY ELLER SERIØS HER
Så skulle du jo har selvangivet for 2011 for længe siden - så det er jo i sig selv et problem. Hvis du har været hobby frem til november 2012 så er det vel enklest at lade skat være hvad det være vil da du ikke har noget at trække fra formentlig -
har du CVR skal du under alle omstændigheder har ført regnskabs efter årsregnskabsloven og have årsrapport + udvidet selangivelse for både 2011 og 12 - udfylde 211 og frem og hvis hobby virksomhed, ja så må underskud ikke overstige overskud - så det bliver vel 0 i begge begge felter
Så har du nu fra November ændret dig, så du mener du er seriøs virksomhed - og jeg ville overveje at lave skriftet fra 1- januar - Da du åbenbart har varer/aktiver skal du jo dog gerne have fradrag for disse - og så kan det være du skal skatte af 2011 som hobby, og der skatte af 0 og for 2012 som seriøs og der kunne have et underskud. Betydningen af det vil også til en vis grad afhænge af dine øvrige indtægtsforhold - men skal det drives seriøst nu skal du jo har aktiverne ind
Jeg tror du skal ofre at lade en revisor se på det, et kan sikkert klares på kort tid, uden revision, bare få det korrekt bedømt - hvad har de af muligheder
Du skal ha et fuldt korrekt regnskab for begge år først
vh