Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af Notenet.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter etableringen af Notenet.dk er vi kommet godt fra start. Vi har lidt over 100 noter, samt 100 aktive brugere. Vi har fra start brugt mund til mund metoden, og den har virket over alt forventning. Efter en måned har vi haft over 500 unikke besøgende og efterhånden en del sidevisninger.
For at få flere brugere og noter, har vi leget med tanken om en konkurrence. Denne konkurrence skal foregå på den måde, at for hver note som en bruger uploader(og bliver godkendt af dommerne) jo større bliver personens chance for at vinde præmien.

Præmien skal sponseres via bannerreklame, hvor den pågældende samarbejdspartners banner vil blive vist i konkurrencens løbetid.
Derfor søger vi en partner i dette forløb, eller et godt bud på hvem en evt. partner kunne være. Denne præmie kunne være alt fra gavekort til tøj, så smid endelig et bud.

Hvis du sidder inde med et bud på en anden markedsføringsstrategi, må du endelig sige til..
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske man kunne prøve at se om nogen af ungdomsbladene (Tjeck, Gaffa, Chili etc.) ville skrive en artikel om siden hvis man skrev en pressemeddelelse, de leveres så vidt jeg ved til de fleste af gymnasierne og handelsskolerne. Det er vel ikke nær så forbandet af skolerne som de portaler der deler opgaver, notater er vel lidt mere legalt set med et par lærerøjne ;)
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke en ringe ide, men det kræver at vi slår meget på at vores side er legalt, som du netop siger. Dette er noget vi lige vi kigge lidt nærmere på.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Et alternativ kunne være at få trykt nogle flyers/postkort/whatever og smidt ud på skolerne (man må som regel smide den slags gratis, og hvis man bruger sit netværk af venner og bekendte burde det ikke være så svært) - eventuelt nogle kort der var sjove eller på anden måde fangede interessen, men samtidig gjorde folk opmærksomme på jeres tjeneste.

- dog rammer du igen problemet med hvordan skolerne vil opfatte det, hvor i mod det ved bladene nok er lettere da det formodentlig er nok at overtale redaktionerne :)
Fra Århus
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har netop fået trykt plakater og flyers til henholdsvist at hænge op og smide rundt på skolerne. Det er dog konkurrencerne der skal, så at sige, holde på folk, og få dem til at smide deres notater ud på hjemmesiden, hvorfor vi er på udkig efter en sponsor, der er villig til at give en beskeden "præmie" til udlovelse på www.notenet.dk, for som modydelse at få sit firmanavn hængende på www.notenet.dk.
Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Med den målgruppe som jeres (i øvrigt ganske nydelige) website har, kunne jeg foreslå en anden fremgangsmåde - som supplement til det Sune har skrevet. Jeg ved at metoden har fået et navn, men jeg kan ikke lige komme på hvad det er det kaldes. Ganske enkelt går det ud på at finde eller lave et sjovt billede, en sjov film eller lignende, som dem vi alle sammen modtager nogle stykker af om ugen fra de af vores venner, der vil være sikre på, at vi ikke keder os ihjel på kontoret. I billedet eller filmen skal naturligvis indgå navn og henvisning til jeres website. Med det rigtige grundlag har den slags billeder og film en tendens til at blive spredt bredt. Ganske nemt. Helt lovligt. Men I må selvfølgelig ikke krænke andres ophavsret.

Jeg har selv nogle gange overvejet at prøve det som markedsføring, men har endnu ikke haft et website med en målgruppe der passer til den metode.
 
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det hedder viral markedsføring, og jeg tror du har ret i det er en god ide at kigge nærmere på - mails etc. som folk videresender er jo både god og gratis markedsføring :)
Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/11/2006 11:27:55 PM Forfatter: Sune Christesen Det hedder viral markedsføring

Du har ret. Tak for det. Der er ikke noget værre end at ligge og tænke hele natten
 
Fra Århus
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige for at svare på jeres indlæg, lykkedes vores virale markedsføringsplan, og vi har nu over 5.000 aktive brugere på www.notenet.dk
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)