Brug af musik på hjemmeside
Tilmeldt 17. Feb 13
STOAM
Skrevet
08-03-2013 kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg er ved at lave en lille film, som jeg skal have liggende under min "om os" side, på min nye webshop.
Hvis jeg vælger at bruge en "kendt" kunstner, og ikke musik der er royalty frit, er der så nogen der ved, hvordan jeg skal håndtere dette?
KODA, pladeselskab etc?
På forhånd tak
Sebastian
|
Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Steeeeen
Fra
Sturmglas
Skrevet
08-03-2013 kl. 10:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvis jeg vælger at bruge en "kendt" kunstner, og ikke musik der er royalty frit, er der så nogen der ved, hvordan jeg skal håndtere dette?
En let måde er at købe musik (dog ikke kendte musikere) her: machinimasound.com
Man køber en musikfil og kan bruge den som man lyster. Selv synes jeg det er mega smart.
Siden og musikken er lavet af 2 danskere.
Ps: jeg har ingen økonomisk interesse i sitet
|
Tilmeldt 5. Mar 12
Udløbet_profil
Fra
BB
Skrevet
08-03-2013 kl. 12:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Sebastian, Ved anvendelse af kendt musik i en filmproduktion til nettet kan du i første omgang forhøre dig hos Nordisk Copyright Bureau (http://www.ncb.dk).
Frikøb af anvendelsesrettigheder går typisk enten igennem dem eller direkte via musikselskabet (f.eks. Warner-Chappells afdeling i Sverige).
Du skal regne med at det er ret dyrt - priser ligger let på 20-30.000 kr. eller mere, så dit samlede budget skal naturligvis kunne bære dette.
Er du en lille aktør skal du også regne med at det kan tage flere uger at få aftalen med musikselskabet på plads.
Med venlig hilsen Christian Beenfeldt (producer hos Bird & Beenfeldt)
|
Bird & Beenfeldt leverer film- og videoproduktion i høj kvalitet. Corporate videos, reklamefilm, profilfilm m.v.
Tilmeldt 17. Feb 13
STOAM
Skrevet
08-03-2013 kl. 12:46
Hej Christian
Tak for svar. Det er umiddelbart noget mere end budgettet kan klare, så jeg prøver med noget royalty frit.
God weekend.
Vh. Sebastian
|
Fra Viborg
Tilmeldt 27. Jul 10
Morten Balle
Skrevet
08-03-2013 kl. 13:11