Jeg kunne godt tænke mig at blive afklaret lidt :o) Hvis jeg godt kunne tænke mig, at min virksomhed blev registreret som importør, hvordan og hvorledes vil det så foregå? Jeg har selvfølgelig læst op omkring det, men der er stadig bare nogle løse områder der forvirrer mig. Derfor håber jeg at i herinde kan sætte mig på plads. Jeg går ind på virk.dk og udfylder en import registrering, hvor jeg samtidig vælger at betale tolden med det samme, som kureren eller post danmark ankommer til min dør med pakken? Er det korrekt? Tolden er derefter betalt og jeg skal selv lægge 25 % moms til i købsmoms? Af salgsprisen jeg så finder, skal jeg selvfølgelig indberegne salgsmomsen, den ved jeg. Men i bund og grund er jeg mest nysgerrig efter om hele processen her sættes igang, blot jeg udfylder import registreringen på virk.dk? Det vil ikke omhandle store partier, så dermed nogle som post danmark godt kan bære. Derfor regner jeg heller ikke med, at mine pakker vil strande ved grænsen eller lignende - de leveres vel hjem til ens adresse? Og når postbudet så kommer med pakken, så opkræver han tolden eller hvordan? Kønt rod ovenfor, men håber der er nogle som kan se igennem hvad jeg mener og dermed give mig et svar herpå :o) |
For mit vedkommende fungere det på denne måde.
Man importregistrere sin virksomhed på virk.dk
Når du bestiller noget uden for EU så oplys dit cvr nr. så finder fragtfirmaet selv ud af resten da de sørger for indfortoldning osv. bare sørg for at oplysningerne på din forsendelse er korrekt, så går det hele rimelig nemt.
Når din pakke så ankommer til dig, kan du modtage den, og senere får du så papirene fra fragtfirmaet med et girokort eller lign.
Det er i hvertfald sådan det foregår når jeg køber fra Kina.
Hvis du der imod selv skal sørge for eks. en container så er det lidt anderledes, men der bør du tage fat i nogle som håndtere det, jeg tog selv fat i DSV som også var de billigste i forhold til de 2 andre jeg kontaktede, og der var fin betjening.