Hej kære Amino'er Jeg sidder, som så mange andre i disse dage, med min udvidede selvangivelse. Jeg forstår bare ikke hvad jeg skal skrive i 1 - egenkapital og 2 - balancesum. I får det hele lige ud af posen.. 1 - egenkapital: resultat -60717,39 Er det korrekt? Resultatet er udregnet således: oms 23039,41 2 - balancesum: Forstår jeg ikke rigtigt. Flere steder på nettet står der at det er ens aktiver. Men aktiver og passiver er jo på bundlinien det samme, og det kan jeg ikke se hvordan mine kan være..? Jeg har en varebeholdning på 33k og en printer til 700 kr. - det er mine aktiver. + Jeg har ca 5k på min firmakonto. Mine passiver er vel min negative egenkapital - eller hvad? Håber I kloge hoveder kan give mig lidt indsigt.. Mangler I nogle oplysninger, så sig til... På forhånd tak Maria |
Begge dele er alt for forsimplet - men kan som godt tal mæssigt være korrekt i egenkapital-
Egenkapital bør du kunne finde i dit regnskab men den er som udgangspunkt i en enkeltmandsvirksomhed=
Samtlige indskud fra dig over alt tid + alle års overskud MINUS alle private hævninger og minus alle års overskud
Balancesum definerer Amino i deres deff fint som:.
Balancesum i en virksomhed, er summen af de samlede aktiver i firmaet. Balancen SKAL være ens i aktiver og passiver når du regner dit underskud med - at den ikke er det vil være nok til at det hele blev forkastet - jeg ville tage lidt hjælp ind hvis jeg var dig, der er folk på amino der kan fixe det for en rimelig penge - langt billigere end det bøvl du eller får
Du virker til at have en omsætning der er så lav, at du slet ikke skal angive EK og balance men derfor er det jo godt at vide
Lige omkring vareforbruget - du har vel talt dit varelager op per 31/12 og taget værdien af det ind som VÆRDI AF VARELAGER - for det er jo helt lige så godt som at have penge i banken, og så er underskuddet måske et overskud. Ellers driver du en meget usund virksomhed med et vareforbrug næsten 3 gange omsætningen - og det vil også få skat til at spærre øjnene op hvis de kigger i din retning,
Jeg TROR der er noget helt galt i dit regnskab
vh John H