Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køber sprang fra i sidste øjeblik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber i kan hjælpe mig lidt.

Vi har i februar måned aftalt et salg af en (given) webshop.

Det hele startede med, at vi gav køberen alle oplysninger, han skulle bruge for at vurdere shoppen.

Efter et par måneder begyndte prisforhandlinger over mail, det gik lidt frem og tilbage men tilsidst godtog vi køberens bud.

Vi skrev derefter mange mails omkring, hvad køberen skulle være opmærksom på, han skulle ordne selv inden overtagelsen,

samt hvad vi havde gjort og ville gøre den kommende tid.

Men 2 dage inden overtagelsen, sprang han fra. Da hele overflytningen var helt klar.

Vi har lagt rigtig mange timer i overflytningen, adviseret alle samarbejdspartnere, leverandører mm.

Vi har sågar sagt til andre interesserede købere, at shoppen var solgt til anden side.

Hele sagen har nu vendt sig fra at være et salg til at være et kæmpe nederlag for os.

Vores leverandører vil ikke kunne forstå, hvorfor køberen sprang fra. 

Vores nye projekt kan ikke blive til noget før shoppen er solgt, dette kan vores partnere ikke vente på.

Så det nye projekt er også på vej til at gå i vasken.

Hvad ville I gøre?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:40

Rigtig kedelig historie, jeg ved ikke hvad jeg ville gøre men kan godt forstå du er meget rådvil, jeg vil gerne kunne råde dig men det ligger ikke i mine kort, jeg vil derfor nøjes med at følge denne tråd - held og lykke og håber det hele vender sig til noget positivt inden alt for længe.

Venligst

René Buch

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44

Surt - og føler med dig men - I må jo har lavet et eller anddet helt galt i aftalen. Uden at kende den samle pris - vil der ofte skulle stilles krav om en betaling ved underskriften allerede, og så resten ved overtagelsen + der vil skulle foreligge noget klart om hvorledes det er muligt at springe fra, og prisen for det.

De timer I selv har arbejdet med salget er jo tabt, men det som undrer helt er som du skriver at

Camilla Grønberg:

Vi har ------ adviseret alle samarbejdspartnere, leverandører mm.

Vi har sågar sagt til andre interesserede købere, at shoppen var solgt til anden side.

Det er bestemt aldrig klogt at advisere nogen som helst om noget som helst i forbindelse med virksomhedshandler, - med mindre vi er oppe og tale informationspligt for ex for børsnoterede selskaebr o.l. - det sker ikke et sekund før handlen er endeligt og escrow eller betaling på plads, så der har I  været for tillidsfulde. Da der vel kan være en del penge på spil, må du jo med det samme ha fat i advokaten (der har formentlig allerede været en inde over - ellers FÅ det) og få gennemgået kontrakten og se om der er noget du kan hænge køber op på.

I må så tænke meget over hvordan i nu informere contra - uden at hænge købers navn ud til tørre, det vil kun virke som bitterhed og kunne give jer nye problemer - men få informeret alle om at alt indtil videre kører helt uforandret og alle forpligtelser overholdes osv - her kan man ofte med fordel tage fat i nogle af de der kan det med pressemeddelelser i korte gode tekster - for opgaven kan være den samme

1. Reager konkret og hurtigt via jurist overfor køber der sprang fra

2. Reager proffessionielt og omgående overfor leverandører og hvad der ellers er af stake-holders - og i sidste instans -

3. Tag det lærepenge - men i stiv arm, livet kunne ha budt på værre formentlig - og I kommer videre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Fra  Fatsak Skrevet kl. 21:53

Vi har handlet ud fra aftaleloven, så vi mente at alt var på plads.

Der er ikke kommet nogen endelig forklaring omkring fraspringet, andet end øh bøh.

Jeg mener at når man handler b2b så er en aftale man laver indbyrdes professionelt og en aftale er en aftale. Derfor har vi adviseret leverandører, da køberen skulle overtage disse aftaler.

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:05

Hvis der ikke forelægger et salg på skrift så er der nok ikke meget at gøre. 

Normalt vil man lave en kontrakt med en given dato for overtagelse, i den periode har du så mulighed for at informere levandøre og kunder. 

Mvh.

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07

Netmille:

Vi har handlet ud fra aftaleloven, så vi mente at alt var på plads.

Der er ikke kommet nogen endelig forklaring omkring fraspringet, andet end øh bøh.

Jeg mener at når man handler b2b så er en aftale man laver indbyrdes professionelt og en aftale er en aftale. Derfor har vi adviseret leverandører, da køberen skulle overtage disse aftaler.

Jamen det er bare ikke godt håndteret. Man sælger ikke en virksomhed ud fra aftaleloven - og man adviserer ikke leverandører før alt er på plads (penge garanteret) Det må i det mindste kunne komme andre med den slags overvejelser til gode, at det holder slet ikke med håndslag på en moderne virksomhedsovertagelse

Jeg kan SAGTENS forstå alt det praktiske med at ville informere leverandører - selv om jeg altid ville fraråde nogen som helt offentlighed før ALT var på plads (inkl garanti for penge)

Den del er jo nok heller ikke den største af katastroferne håber jeg, den kan I håndtere. At bevise noget og vinde noget for jer ud fra aftaleloven i en virksomhedshandel er vel som alt muligt - men MEGET MEGET vanskeligt. Retten vil ryste på sit store kloge hoved og spørge Jamen foreligger der slet ingen aftale om overtagelsen?

Indrømmer han alle aftaler helt som I mener de ser ud - så kan der gøres noget, men mon han gør og hvis nu køber så på toppen ikke har nogen penge eller aktiver - så kan det være gode penge efter dårlige

og lige et ekstra - held og lykke med trods alt at få håndteret den der nye partner i andet projekt så de giver jer den tid i behøver

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Fra  Fatsak Skrevet kl. 22:13

Der foreligger en aftale, grunden til vi ikke fik bankgarantien var fordi han var på "ferie" og banken ikke ville give den "angiveligt".

Vi har selvfølgelig lavet baggrundstjek på køberen inden og køber har mulighed for at ligge pengene.
Da vi talte med advokaten var han helt sikker på, der kunne kræves erstatning.

Nu var det et salg af et aktiv ikke en virksomhed. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)