Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder på webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, som helt ny har jeg et spørgsmål angående billeder på webshop. Skal man ansøge om brug af billeder hos producenten, ex. hvis man skal sælge en fodbold fra select - finder man så bare et billede af en select bold på nettet og sætter ind, eller er det normal kotume at der fra leverandøren videregives billeder som man bare kan bruge som man nu lyster? Man kunne selfølgelig tage nogle gode billeder selv, men hvis man måske skal have 100 varer eller 1000 for den sags skyld så tager det jo en evighed, og tid er jo lig med penge :-) Så er der nogen nemmere måder eller for den sags skyld almindelig kotume?

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 22:21

Du kan spørge din leverandør om lov til at bruge deres billeder. Det er dem der ejer billederne og har derfor alle rettighederne. Hvis de siger nej så er du nok nødt til selv at tage nogle billeder. Der findes nogle rigtige gode guider rundt omkring til at tage billige og nemme produktfotos.

Ung iværksætter med store drømme

Tilmeldt 10. Dec 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:33

ok,tak

Fra Randers
Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:39

De leverandører jeg har, har en slags imagebank som man, som sælger af deres produkter, gerne må bruge.

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 23:18

Jeg mener nu også at det oftest er producenten der stiller med produktbilleder af deres varer.
Man kan så sige med hensyn til tøj, plejeprodukter hvor der tit kræves stemning omkring billedet og varen såsom modelarbejde er det jo noget du selv skal stå for.
Lige med tøj, er rene produktbilleder meget kedelige og svært at forestille sig.

Så det kommer meget an på hvad det er for produkter og hvad du ønsker at fortælle til dine kunder.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 00:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil blot tilføje til de andre svar - at du altid skal regne med at billeder du "bare finder på nettet" - er nogens - og at du aldrig som udgangspunkt skal regne med, at du blot kan bruge dem.

Du risikerer at fotografen, eller ejeren af den hjemmeside du "låner" billederne fra kommer efter dig. Du tager jo noget som andre har betalt nogle penge for at få lavet.

Men er det fx. producenten, der stiller billederne til rådighed er det OK - da det jo så nok er dem, der har betalt, for at få dem taget - netop til det formål.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)