Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsoplysninger indkomståret 2012 - Fritagelse for regnskab?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg sidder her og tjekker på Skat's hjemmeside, og da jeg har eget firma, så skal jeg selvfølgelig komme med regnskabsoplysninger.

Derfor har jeg udfyldt mit overskud i rubrik 111. Det er under 300.000.

Kan jeg sætte kryds i "Nettoomsætning under 300.000 kr., oplysninger om revisorbistand mv. skal besvares" i rubrik 302? Jeg har haft en revisor til at gennemgå mit regnskab.

Eller skal jeg udfylde alle de felter der er påkrævede?

Det eneste jeg er i tvivl om er Egenkapital (331) og Balancesum (332). Jeg laver webarbejde og sælger lidt på min webshop.

Hvad dækker de to rubrikker over? Har det noget med værdien af mit lager at gøre?

På forhånd tak! :)

Ung iværksætter! Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34

Egenkapitalen burde fremgå af dit regnskab i status - omfatter blandt andet din mellemregning - og balancesum godt beskrevet af amino således

Balancesum i en virksomhed, er summen af de samlede aktiver i firmaet. 
Udover fremmed- og egenkapital er aktiverne af evt. hensættelser til forpligtelser, med en størrelse eller forfaldstid man ikke kender med sikkerhed f.eks. udskudte skatter og pensionsforpligelser. 

Egenkapitalen vil fremgå af regnskabet som punkt i balancen - omfatter bla.a. mellemregning og den slags konti du sikkert har brugt.

Om du skal udfylde det afhænger som du skrev af oms.

og ja hvis revisor har ydet bistand så kan du krydse der - mener der er forskellige muligheder lige fra, revideret - til gennemgang - til andre niveauer - husker det ikke men kryds i den som stemmer

Husk overskud er inden evt. renter og korrigeret hvis der har været omkostninger der ikke regnes med ved skat (gaver, repræsenation typisk) men mon ikke den revisor der lige har hjulpet dig og har det klart

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:49

Hvis du har haft en revisor til at gennemgå dit regnskab er det "Reweu!" og er din omsætning under kr 300.000, skal felterne med regnskabsoplysninger ikke udfyldes og derfor ikke egenkapital og balancesum.

Balancsummen er gælden i virksomheden,

Egenkapitalen er forskellen på det du ejeer og skylder i virksomhdn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08

Rolig nu.

Nicolai har du solgt for mere end kr. 300.000 eks. moms i 2012?

Stig

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 14:12

Nej, har solgt for omkring 150.000.

Kan også lige se at jeg har glemt et "ikke" i min oprindelige post. Jeg har IKKE haft en revisor til at gennemgå regnskabet. Så kan jeg ikke fravælge regnskabsoplysninger?

Det eneste jeg egentligt er i tvivl om, er det egenkapital og balancesum. Ved ikke hvad jeg skal fylde i dem.

Har ingen gæld i virksomheden, og de eneste værdier jeg har er mit lager + papkasser til forsendelse til en værdi af ca. 6000,- 

Ung iværksætter! Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23

nicolai91:
Nej, har solgt for omkring 150.000.

Så behøver du ikke at angive andre oplysninger i selvangivelse end dit overskud.

Du skal naturligvis have et underligende regnskab som dokumentation i tilfælde af at SKAT finder interesse inden for de næste 5 år.

Jeg håber, at du herefter har styr på det ellers skriv igen.

Stig

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 14:27

Det behøves ikke at være en revisor, det skal bare være en regnskabskyndig bogholder eller lign, eller dig selv. Så du kan godt fravælge regnskabsoplysninger.

Balancesum på selvangivelsen som du er ved at udfylde, Siger skat hvor stor gælden er i virksomheden, har du ingen gæld skulle den gerne gå i nul.

Egenkapitale siger hvor meget du ejer af virksomheden, har du ingen gæld skulle den gerne være lig med aktiver,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17

Alene at du skriver at du har lager og papkasser og i tvivl om balancesummen som ikke er 0 og er i tvivl om egenkapitalen gør mig ret overbevist om at du skulle få fe.s accountman mod et lille beløb til at løbe det igennem - du har ikke et regnskab som skat ville godkende hvis de beder om det uden at vide hvad egenkapital og balancesum er

Du kan sagtens udfylde selvangivelse og muligvis korrekt uden at vide det, men det er ikke vejen frem ikke at vide man rent faktisk har balance og hvad her i egenkapital - fordi regnskabet næppe opfylder kravene og fordi det hæmmer dine muligheder for at få fradrag korrekt og foretage hævninger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)