Hej Amino Jeg sidder her og tjekker på Skat's hjemmeside, og da jeg har eget firma, så skal jeg selvfølgelig komme med regnskabsoplysninger. Derfor har jeg udfyldt mit overskud i rubrik 111. Det er under 300.000. Kan jeg sætte kryds i "Nettoomsætning under 300.000 kr., oplysninger om revisorbistand mv. skal besvares" i rubrik 302? Jeg har haft en revisor til at gennemgå mit regnskab. Eller skal jeg udfylde alle de felter der er påkrævede? Det eneste jeg er i tvivl om er Egenkapital (331) og Balancesum (332). Jeg laver webarbejde og sælger lidt på min webshop. Hvad dækker de to rubrikker over? Har det noget med værdien af mit lager at gøre? På forhånd tak! :) |
Egenkapitalen burde fremgå af dit regnskab i status - omfatter blandt andet din mellemregning - og balancesum godt beskrevet af amino således
Balancesum i en virksomhed, er summen af de samlede aktiver i firmaet.
Udover fremmed- og egenkapital er aktiverne af evt. hensættelser til forpligtelser, med en størrelse eller forfaldstid man ikke kender med sikkerhed f.eks. udskudte skatter og pensionsforpligelser.
Egenkapitalen vil fremgå af regnskabet som punkt i balancen - omfatter bla.a. mellemregning og den slags konti du sikkert har brugt.
Om du skal udfylde det afhænger som du skrev af oms.
Husk overskud er inden evt. renter og korrigeret hvis der har været omkostninger der ikke regnes med ved skat (gaver, repræsenation typisk) men mon ikke den revisor der lige har hjulpet dig og har det klart
vh