Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilskud til husleje når et "hjemme-kontor".

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg står i dn situation, at jeg påtænker at starte op som freelance.

Jeg skal arbejde hjemmefra. Her har jeg et kontor (som faktisk også har egen indgang, hvis dette påkræves).

Jeg har her på Amino, tidligere læst at man godt kan trække f.ekst 20% fra af lejen i firmaet.

Mit spørgsmål er, om man også (dvs jeg) kan fakturere firmaet f.eks 20% af lejen? Dvs at det bliver kørt ind i regnskabet som en fast udgiftspost fra starten af?

Håber at nogen kan være behjælpelige med dette spørgsmål.

Mange hilsner 

Anja

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43

Anja J:
Jeg skal arbejde hjemmefra. Her har jeg et kontor (som faktisk også har egen indgang, hvis dette påkræves).

det vil klart være en fordel - ligesom det jo skal være indrettet så det ikke med fordel kan bruges af privat beboerne. Generelt er skat ganske så restriktive

Jeg går ud fra, at du taler lejebolig og vil mene det så skal ses ret meget ud fra m2 - Hvis du har fradrag for det - ja så vil det være som en fast udgiftspost - men ikke i personlig virksomhed som en faktura fra dig til "dig selv" - jeg ved ikke om DETTE LINK hjælper spor her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 22:07

Hej Cookie

Har lige læst dit link også. vi bor til leje og jeg har et arbejdsværelse, hvor jeg har skrivebord, vareprøver m.v. kan jeg så fratrække 20 % af vores husleje i mit enkelmandsfirma. Er kørende sælger med eget cvr. nr. og dette ru er dermed "mit kontor".

mvh

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18

Peter Mortensen:
Har lige læst dit link også. vi bor til leje og jeg har et arbejdsværelse, hvor jeg har skrivebord, vareprøver m.v. kan jeg så fratrække 20 % af vores husleje i mit enkelmandsfirma. Er kørende sælger med eget cvr. nr. og dette ru er dermed "mit kontor"

Som du givet har læst, så er det noget skat er meget tilbageholdende med at acceptere i personlige virksomheder - og ex forholdet med egen indgang er jo et af de parametre der trak i rigtig retning for spørgeren. Der er IKKE en facitliste men jeg tror absolut ikke at du som kørende sælger har nogen som helst chance for at få godkendt fradrag for kontor e.l. til vareprøver (fremgår af mit første link) - jeg ville sige klart nej - MEN - du kan altid formulere det klart og bede skat om bindende svar, det finder du blanket og andet til her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=210337 men mit klare bud er nej (og så ved jeg ikke om du er ansat eller selvstændig kører med salg det må du skrive klart i en evt ansøgning)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)