Min historie: Jeg startede selvstændig virksomhed med suppl. dagpenge i januar sidste år. I sommerferien fik jeg et 7 ugers vikariat hvor jeg meldte mig helt ud af dagpengesystemet og levede at min virksomhed. Ingen havde desværre fortalt mig at det ville få voldsomme konsekvenser for mig. Da jeg blev ledig igen efter vikariat, og ville starte op på suppl. dagpenge igen, fik jeg at vide at det ikke kunne lade sig gøre før efter 1 års fuldtidsarbejde. Så jeg måtte lukke mit lille firma, fik 3 ugers karantæne og en udsigt til at fortsætte med "almindelige" dagpenge resten af perioden. Jeg har så kørt en klagesag mod HK's elendige vejledning og har netop vundet sagen. Dvs. jeg må gerne genåbne min virksomhed og få suppl. dagpenge uden at skulle have haft 1 års fuldtidsarbejde først. Jeg ryger ud af dagpengesystemet til juni men vil alligevel gerne prøve at starte virksomhed op igen i de her sidste måneder. Men lige nu er jeg bare på dagpenge. Jeg har haft en bekendt der har lavet mit momsregnskab da jeg ikke har forstand på den slags selv. Nu er det så at jeg har opdaget jeg kan gå i min skattemappe og se en "almindelig" oversigt og at jeg skal have penge tilbage i SKAT. Der står intet der om at jeg har haft virksomhed. Jeg kontaktede SKAT og de sagde at jeg skulle bare få lavet en udvidet selvangivelse inden 15. marts så ville den "overskrive" den der ligger der nu og jeg ville ikke få penge tilbage. Mit problem: Jeg har ingen forstand på udvidet selvangivelse, det har min bogholder heller ikke, og eftersom jeg er på dagpenge har jeg ingen mulighed for at købe ydelse fra en revisor her og nu! Hvad er konsekvenserne for mig hvis jeg IKKE får lavet den udvidede selvangivelse inden 15. marts og bare får pengene udbetalt fra SKAT sidst på måneden?? Min tanke var så at jeg kunne bruge en del af de penge netop på en revisor og udvidet selvangivelse. Håber nogen kan hjælpe.... |
Hej Maruska,
Har din bogholder opstillet et regnskab for 2012?
Stig