Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP jeg er kommet i klemme med virksomhed/dagpenge ------) SKAT

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Maruska - Grafisk Design Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Min historie:

Jeg startede selvstændig virksomhed med suppl. dagpenge i januar sidste år. I sommerferien fik jeg et 7 ugers vikariat hvor jeg meldte mig helt ud af dagpengesystemet og levede at min virksomhed. Ingen havde desværre fortalt mig at det ville få voldsomme konsekvenser for mig. Da jeg blev ledig igen efter vikariat, og ville starte op på suppl. dagpenge igen, fik jeg at vide at det ikke kunne lade sig gøre før efter 1 års fuldtidsarbejde. Så jeg måtte lukke mit lille firma, fik 3 ugers karantæne og en udsigt til at fortsætte med "almindelige" dagpenge resten af perioden.

Jeg har så kørt en klagesag mod HK's elendige vejledning og har netop vundet sagen. Dvs. jeg må gerne genåbne min virksomhed og få suppl. dagpenge uden at skulle have haft 1 års fuldtidsarbejde først. Jeg ryger ud af dagpengesystemet til juni men vil alligevel gerne prøve at starte virksomhed op igen i de her sidste måneder. Men lige nu er jeg bare på dagpenge.

Jeg har haft en bekendt der har lavet mit momsregnskab da jeg ikke har forstand på den slags selv.

Nu er det så at jeg har opdaget jeg kan gå i min skattemappe og se en "almindelig" oversigt og at jeg skal have penge tilbage i SKAT. Der står intet der om at jeg har haft virksomhed. Jeg kontaktede SKAT og de sagde at jeg skulle bare få lavet en udvidet selvangivelse inden 15. marts så ville den "overskrive" den der ligger der nu og jeg ville ikke få penge tilbage.

Mit problem: Jeg har ingen forstand på udvidet selvangivelse, det har min bogholder heller ikke, og eftersom jeg er på dagpenge har jeg ingen mulighed for at købe ydelse fra en revisor her og nu! Hvad er konsekvenserne for mig hvis jeg IKKE får lavet den udvidede selvangivelse inden 15. marts og bare får pengene udbetalt fra SKAT sidst på måneden?? Min tanke var så at jeg kunne bruge en del af de penge netop på en revisor og udvidet selvangivelse.

Håber nogen kan hjælpe....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46

Hej Maruska,

Har din bogholder opstillet et regnskab for 2012?

Stig

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 09:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Du skal tilvælge den udvidet selvangivelse, da det er den eneste måde du kan indberette dit overskud af din selvstændige virksomhed på. Konsekvensen ved ikke at gøre det er, at du ikke får indberettet overskuddet, og dermed ikke betaler skat af det, og den konsekvens kan du nok godt selv regne ud :)

Hvis din bekendt ikke ved hvordan man opstiller regnskabet og beregner overskuddet, må du ty til en bogholder.

Selve den udvidet selvangivelse er ikke det største problem. Den ligner den almindelige selvangivelse, men med nogle flere rubrikker. Du skal her udfylde rubrikkerne 111 og 300-302 (jeg går ud fra, at omsætningen har været under 300.000).

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

Det var da service med de billeder SusanneK Smile

Hvis du laver almindelig årsopgørelse nu - så laver du jo en "selvangivelse" som du ved er forkert og det kan man jo ikke bag efter sige var en fejl.

Første forudsætning er som accountman skriver, at du har fået lavet et ordentligt og korrekt årsregnskab efter årsregnskabsloven - og har du ikke det, så er du desværre - penge eller ikke, nødt til at starte derfra og få det gennemgået.

Har du det, så bør udfyldelse af den udvidede selvangivelse ikke give dit problem med Susannes flotte hjælp - husk dog som skemaet også siger  at over og under skud er før renter i virksomheden 

Held og lykke med projektet i øvrigt

vh

Tilmeldt 28. Nov 11
Fra  Maruska - Grafisk Design Skrevet kl. 11:45

Hej Stig

Ja det har jeg modtaget i dag......En masse tal jeg ikke kan finde hverken hoved eller hale i :-O

Jeg går ud fra at det er nogen af de tal jeg skal forsøge at proppe ind i skemaet til SKAT.

mvh

Maria

Tilmeldt 28. Nov 11
Fra  Maruska - Grafisk Design Skrevet kl. 11:51

Og tusind tak til dig Susanne! Super god service med billederne - det gør det trods alt en anelse nemmere for mig at gå videre.

Jeg er nemlig ikke ude på at snyde i SKAT - får koldsved bare ved tanken - men er virkelig i nød i denne her situation.

Pyha sæt en kreativ grafiker blondine til at lave udvidet selvangivelse...Den havde jeg ikke lige set komme :-) Jeg gør et forsøg ud fra skemaet - det vigtigste må netop være at jeg gør noget!

Igen tusind, tusind tak for jeres professionelle hjælp alle sammen!

mvh

Maria

Maruska Grafisk Design

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maria,

du må da godt prøve at sende mig disse tal til mig i en PM.

Så skal jeg give dig min mening om det ser fornuftigt ud.

NB! dette skal naturligvis ikke koste dig noget.

Stig

Tilmeldt 28. Nov 11
Fra  Maruska - Grafisk Design Skrevet kl. 13:17

Hej Stig

Tusind tak - det vil jeg meget gerne...Hvordan sender jeg i PM herinde?

----------------------------------------

Da jeg startede op omtalte min bogholder at jeg hen imod slutningen af året eller først i 2013 skulle lave en liste over de ting som jeg brugte til at drive virksomheden med fx. tlf., skrivebord etc. Skal de ting med nogen steder nu hvor virksomheden er lukket?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21

Hej Maria

du kan også bare sende den til info@accountman.dk

Stig

Tilmeldt 28. Nov 11
Fra  Maruska - Grafisk Design Skrevet kl. 13:28

Jeg tor det lykkedes mig at finde privatbesked funktion, håber du har modtaget 2 stk. PDF'er

mvh

Maria

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)