Hej, Jeg ved ikke helt hvilke af disse 2 jeg skal "stole" paa. De viserr lidt forskellige reslutater. f.eks. viser tools.op.dk at H1,H2 osv er perfekte hvor Webspear siger at der er ingen H1, H2 osv.. Webspear siger ogsaa at der kun er 20 ord paa siden og at det er for lidt. Men siden ha mindst 400 ord.. Hvad siger i til disse 2, bruger du én af dem eller begge to ? |
Jeg kender ikke teknikken bag tools.op.dk, men har indgående kendskab til teknikken bag WebSpear og analyseværktøjerne, da det er mig, som har udviklet dem :o)
Hvis WebSpear's analyseværktøj fortæller dig, at der kun er 20 ord i alt på URL'en (men, du selv ved at der burde være flere), så tyder det på, at du har en fejl i din HTML (eller andet indhold), som gør at crawleren ikke kan analysere den samlede tekstmasse (= tekstindholdet på URL'en).
WebSpear's crawler fungerer sådan, at den henter kildekoden (den, du selv kan se, hvis du klikker "Vis kilde" i en browser), og "skræller" herefter alt overflødigt fra, når den skal beregne antallet af ord/tegn/anslag. Hvis algoritmen ved en fejl tror, at en del af tekstmassen er "overflødigt" indhold, så kommer dette ikke med i beregningen.
Gennemgå HTML'en på den/de URL'er, som har givet dig problemer, og se om du kan finde fejl (f.eks. ikke-lukkede "tags", brudstykker af HTML-koder, som ikke burde være der mv.) - og prøv herefter at se, om analyseværktøjet viser et andet resultat.