Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplysning til regler ang. B2B

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I kære Aminoér

Må lige endnu engang ty til jeres hjælp:-)

Jeg har flere ting jeg er usikker på, og spørger derfor jer.

Spørgsmål

1) Når man laver Faktura til virksomheder, altså som B2B forhandler skal der så lægges moms på ?

2) Er det oftest sådan at B2B forhandlere viser deres priser uden moms, fx. på messer og deres webshops ?

3) Hvordan forholder man sig som sælger hvis man vil yde 30 dages kredit ? Med dette mener jeg i forhold til at være sikker på at få ens penge, og hvordan med kreditomkostninger plejer man ikke at inddrage det ?

Forsat god dag.

/

Diana

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43

Diana:
 1) Når man laver Faktura til virksomheder, altså som B2B forhandler skal der så lægges moms på ?

Ja - alt du fakturer til DK er med moms. Faktisk ville jeg stærkt ud fra spørgsmålet checke med borgerservice i din kommune hvornår skat næste gang har iværksætterkursus (gratis) i nærheden af dig, for du risikerer at mangle meget af det elementære, hvilket kan skaffe dig i vanskeligheder - så du må finde en måde at checke på basisviden

Diana:
2) Er det oftest sådan at B2B forhandlere viser deres priser uden moms, fx. på messer og deres webshops ?

Ja det vil oftest være uden moms pris der vises, men det kan afhænge af om der også er b2c kunder, og i så fald oftest meget tydelig uden moms og med moms opris

Diana:
3) Hvordan forholder man sig som sælger hvis man vil yde 30 dages kredit ? Med dette mener jeg i forhold til at være sikker på at få ens penge, og hvordan med kreditomkostninger plejer man ikke at inddrage det ?

Jeg vil mene at den eneste måde jeg normalt ser for at dække kreditomkostninger ind er, hvis man giver alle 30 dage netto - at man så giver dem en 2% kontantrabat. Der er desværre ingen gratis måde at sikre dig at kunden betaler, men du kan sælge dine fakturaer som factoring - men det koster så

i DETTE LINK kan du læse lidt alment om kreditgivning

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Fra  By Faune Skrevet kl. 14:48

Mange tak for de gode svar, og du har helt ret i at det Iværksætter kursus lige er mig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)