Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor importerer man vare fra udlandet for webbutik?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino`er

Jeg har længe gået og tænkt på få oprettet en webshop, men jeg har aldrig taget mig sammen fordi det ikke er bare lige noget man stykker sammen. Dertil hører jo en masse ubesvarede spørgsmål. Jeg vil hvertfald gerne have lidt information om af import af vare fra jer.

Hvor køber man varerne fra? Ebay, eller køber alle fra Kina i stor antal? Alibaba?

Hvis man køber fra Ebay UK så er man vel fri told og moms, men det må vel videresælges. Jeg vil tage små step ad gangen og forventer ikke at jeg kommer til tjene 1 mil :)  Jeg tror vist grænsen for at få et cvr nr ligger på 50.000, det er måske en fin grænse, så kan man i det mindste se hvordan butikken klare sig.

Primært vil det være  smartphone lader, kabler, reservedele, display og tilbehør.

Tak på forhånd

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 01:13

Hej enriko. 

Jeg ligger selv og roder med en webshop opstart, hvilket har været en vildt spændende proces. 

Hvor du vælger at købe fra afhænger meget af, hvordan dit koncept er. Er det volumen eller kvalitet?

Er det kvalitet kan Kina være risikabelt. Jeg har en i mit netværk der indkøber en del, og hvis du f.eks. bestiller 1.000 Iphone covers i sort med de kun har hvide. Så får du hvide. Jeg kender flere eksempler på, at efter samarbejdet er startet så daler kvaliteten. 

Men vil du derimod sælge meget med billigt er Kina en god samarbejdspartner, og det er ville jeg gøre med dit sortiment. 

Alibaba er et fint sted at finde producenter. Har selv brugt det. Men hav fornuften med dig, Jeg har læst nogle steder, at der skulle være scammers. 

Der er ikke en grænse på 50.000 kr for at få et cvr. Det kan du i princippet gøre uden 1 kr. Du skal dog betale for oprettelse. Det har min makker og jeg har fundet ud af er, at man ikke kommer ret langt for 50.000. Det er ofte relativt store ordre man skal bestille ved de producenter på Alibaba. Et eksempel kunne være 500 smartphoneladere á 10 kr, det er 5000+erhvervselsesmoms som er på 25%+told, hvilket er 6250, også bliver udvalgtet ikke ret stort, når der også skal investeres i en webshop, labelprintere osv. Men det kan man læse sig til på Alibaba. 

Når det er et EU-land du handler med så er du selvfølgelig fri for erhvervelsesmoms og told.

Håber du kan bruge det til noget :) og held og lykke med det! 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 07:36

jeg støtter i høj grad Lasses indlæg, og vil gerne tilføje at ulempen ved Kina er også at der er foholdsvis lang leveringstid, især hvis der er tale om vare som købes hjem i container. Disse vare skal også have et sted at være, så du skal tænke lager med ind i konceptet også. Lagerudgifter kan i nogle tilfælde æde store dele af fortjenesten op, især hvis man kun tjener 1 kr pr solgt Iphone cover.

Derudover skal der kunder til din butik, og det er ikke nemt at skabe trafik til en webshop som sælger covers, da der er stor konurrence på de søgeord på google, så her ligger også en væsentlig udgift hvis du ikke selv kan SEO.

Men bare på med vanten og kom igang, så kommer udfordringerne hen ad vejen, og så kan du løse den efterhånden, bare det ikke er et projekt du forvnter er færdigt om 1 uge.

Tag i øvrigt et kig på nogle af de andre shops som sælger covers, det giver tit en god ide om hvordan de gør det, og udtænk så en plan for hvordan du kan gøre det anderledes og bedre.

Tilmeldt 21. Aug 08
Skrevet kl. 09:30

Hej Lasse

Tak for svaret og de gode råd du kommer med. Jeg vil gerne gå efter det billige vare, som stadig kan bruges, og ikke bare skal smides ud fordi det kan ingenting. Jeg er uddannet elektronikfagtekniker, og har sans for teknik og kvalitet, så at finde noget billigt som kan leve op til forventningerne, burde ikke være problem.

Jeg kan læse at det ikke er noget problem hvor man køber tingene fra mht videre salg. Jeg har plads til en lille lager, så i stedet for have 2-300 oplader f.eks, vil jeg have 50-100 stykker, det giver stadig et stykke tid før man skal bestille igen.

Jeg var også inde på Alibaba og Aliexpress, det er nogen gode priser :)

Tak skal du have, og held og lykke med dit projekt også

Tilmeldt 21. Aug 08
Skrevet kl. 09:32

hej Rentebasen

Tak for svaret, ja det er lang leveringstid når man bestiller fra Kina , jeg har til tider bestilt dele fra hong kong , der kunne det godt tage en måned, men hvis man bestiller i god tid, så er det ikke noget problem.

Jeg må sparke mig selv i gang snart :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)