Kære Amino`er Jeg har længe gået og tænkt på få oprettet en webshop, men jeg har aldrig taget mig sammen fordi det ikke er bare lige noget man stykker sammen. Dertil hører jo en masse ubesvarede spørgsmål. Jeg vil hvertfald gerne have lidt information om af import af vare fra jer. Hvor køber man varerne fra? Ebay, eller køber alle fra Kina i stor antal? Alibaba? Hvis man køber fra Ebay UK så er man vel fri told og moms, men det må vel videresælges. Jeg vil tage små step ad gangen og forventer ikke at jeg kommer til tjene 1 mil :) Jeg tror vist grænsen for at få et cvr nr ligger på 50.000, det er måske en fin grænse, så kan man i det mindste se hvordan butikken klare sig. Primært vil det være smartphone lader, kabler, reservedele, display og tilbehør. Tak på forhånd |
Hej enriko.
Jeg ligger selv og roder med en webshop opstart, hvilket har været en vildt spændende proces.
Hvor du vælger at købe fra afhænger meget af, hvordan dit koncept er. Er det volumen eller kvalitet?
Er det kvalitet kan Kina være risikabelt. Jeg har en i mit netværk der indkøber en del, og hvis du f.eks. bestiller 1.000 Iphone covers i sort med de kun har hvide. Så får du hvide. Jeg kender flere eksempler på, at efter samarbejdet er startet så daler kvaliteten.
Men vil du derimod sælge meget med billigt er Kina en god samarbejdspartner, og det er ville jeg gøre med dit sortiment.
Alibaba er et fint sted at finde producenter. Har selv brugt det. Men hav fornuften med dig, Jeg har læst nogle steder, at der skulle være scammers.
Der er ikke en grænse på 50.000 kr for at få et cvr. Det kan du i princippet gøre uden 1 kr. Du skal dog betale for oprettelse. Det har min makker og jeg har fundet ud af er, at man ikke kommer ret langt for 50.000. Det er ofte relativt store ordre man skal bestille ved de producenter på Alibaba. Et eksempel kunne være 500 smartphoneladere á 10 kr, det er 5000+erhvervselsesmoms som er på 25%+told, hvilket er 6250, også bliver udvalgtet ikke ret stort, når der også skal investeres i en webshop, labelprintere osv. Men det kan man læse sig til på Alibaba.
Når det er et EU-land du handler med så er du selvfølgelig fri for erhvervelsesmoms og told.
Håber du kan bruge det til noget :) og held og lykke med det!