God ide, er egentlig nok god nok til små børn, så det er nok heller ikke så dum en ide, men skal så lige have skrabt sammen til podie m.m. hvad der nu skal bruges, men ideen er super.
Og ja, du har ret, jeg vil hellere ud og tage "rigtige" billeder, men man kan jo ikke altid gøre hvad man gerne vil, i hvert fald ikke i starten
Takker
Jamen selv tak da - det var så lidt - kan jo bare se den evige kø der ved den lokale børne fotograf når hun er i Næstved Storcenter, så tænkte det kunne være en god ide, men noget du nok ikke skal købe FOR billigt er den foto printer og papir kvaliteten, folk forventer det er godt når de giver de der 4 - 600 kr for en serie
Jeg kom lige til at tænke på en lille ting der kan forøge dit salg af billeder af folks børn.
Hvergang du tager en serie og printer det ud og aflever det til en kunder fra din lille stnad, så sørger du for der er lin i bunden til din website med en direkte kode til deres billeder, hvor de kan genbestille de billeder de bedst kan lide, men sørg for at der på selve billedet der vises på websiten, er vandmærke hen over alle billederne således at det ikke vil se ret pænt ud hvis folk benytter billederne direkte fra din website og gør de det, så får du trods alt lidt reklame værdi ud af det
Jeg har engang arbejdet for en virksomhed, som hyrede en fotograf til at tage en masse billeder. Det var close-ups fra produktionen, folk i mødelokaler, virksomhedens produkter etc. Billederne blev hængt op i stort format rundt omkring, og det så virkelig godt ud.
Måske du kunne køre en kampagne på den type fotografering.
Jeg er sikker på at fotografen fin en god betaling for fotografering, billedbehandling etc. Penge sidder ofte noget løsere på virksomheder end privatpersoner.
Hvis du skal leve af at være fotograf så skal du være den bedste ikke nummer 2 eller 3, men nummer 1. Det er forholdsvis billigt at etablerer sig som fotograf og der er mange kursuser på nettet hvor man kan lære hvordan man gør OG der er rigtigt man som gerne vil være fotograf med drømmen om at være det frie liv, arbejde for National Geographic, fernisering eller hvad det nu er som anspore = der er mega meget konkurrence!
Du skal derfor spørge dig selv, og være 100% ærlig
Er jeg den bedste fotograf, kan jeg udkonkurrer de andre?
Hvis du kan svarer ja uden at få klamme hænder så gå i gang, hvis du svarer nej eller får klamme hænder så fortsæt med at være fotograf på freelance basis.
Mange tak for dit svar også, jeg ved jeg ikke er den bedste, men jeg har stadig et håb for at blive bedre og måske en dag ende som én af de bedre.
National geographics er ikke den størrelses orden jeg søger efter, ville da være super at rejse rundt osv. men min familie er mig mere kær end at jeg kan forlade dem i længere tid. Så den går ikke. :)
Mht. kurser på nettet, er du meget velkommen til at linke til nogle af dem, hvis du skulle falde over dem igen.
Hvad med produktfotos? Hvis du allierer dig med en dygtig skribent til produktbeskrivelser, har du en næsten fuld pakke. Fuld bliver pakken måske, hvis du også finder en programmør, der kan fritlægge dem. 3D produktfotos er der ikke mange konkurrenter til, så måske du også skulle et smut ned og checke den vej?
Vi har i vores børnehave nogle fotografer som kommer en gang hvert halve år og fotograferer børnene i leg. Bagefter får vi en liste med billeder af vores børn og så kan vi så købe dem vi vil af dem. Det er faktisk meget godt.
Se om du kan få kontakt til nogle Web shops som sælger egne produkter eller som selv tager produktfotos og tilbyd dem professionelle produktfotos til en god pris. De ringer til dig hver eneste gang de får nye varer.
Stil dig op ved en hundeskov eller hæng en seddel op at du kommer næste mandag og tager billeder af folks hunde.
Når du skal have en virksomhed som kunde er en god ide at tage ud en aften eller morgen, og få tager et MEGA fedt billede af deres virksomhed. Når du så skal have dem som kunde går du ind og afleverer billedet du har taget (i en flot ramme og forstørret op - ja det koster lidt penge) og forærer det til dem og snakker med dem om at bruge dig som leverandør.
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk