Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg firmaet til at vokse?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et firma, i mit tilfælde fotograf virksomhed.

Jeg gerne prøve at gøre lidt mere i det og se om jeg kan komme til at leve af det.

Jeg skal lige for god ordens skyld sige at jeg ikke er uddannet fotograf men har fotograferet i mange år. Jeg søger gode råd til, om der er noget specielt der er bedre at gøre end andet?

Idet jeg kun har brugt mit firma i fritiden, og ikke haft specielt mange kunder, er der selvfølgelig ikke mange penge i kassen til diverse indkøb, men har dog lamper, kamera og baggrunde.

Hvad mener i, man kan gøre, for at komme lidt igang? Jeg må indrømme jeg er ved at være træt af at udleve andres drøm og kun drømme om min egen. Samtidig skal terminer m.m. jo betales, så jeg er også bange for at tage springet uden at have en rimelig indtægt ved fotograferingen, så føler lidt jeg hænger mellem ja og nej, til om jeg skal / skal ikke tage springet.

Så alle gode råd og ideer er velkommen. ved i feks. om der findes nogle steder i sønderjylland området hvor man kan hente råd og vejledning til ovennævnte :)

Puha, lidt rodet men håber i forstår.

Mvh Betina

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Fra Risskov
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror at du skal være ret aggresiv hvad angår henvendelser til eventuelle kunder. Med det mener jeg at du skal opsøge firmaer som jævnligt skal bruge en fotograf til at udføre opgaver. Du kan evt. overbevise dem ved at tilbyde gratis fotografering i første opgave, og hvis de synes om arbejdet, så har du din første kunde. :-)

Salgskonsulent hos Systemfrugt A/S

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

God ide, Anders. Tak :)

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ikke har en hjemmeside, så fået lavet en go evt i krig med det selv.

Så kan du ligge referencer på så er det ikke helt spild når du hjælper andre med at udleve deres drømme :) få den optimeret.

Lav adwords målrettet dit område.

Alt efter hvilke opgaver du ønsker få skrevet nogen gode artikler om emnet.

Tilmeld dig freelancer her på amino - hold samtidig øje med opgaver som kommer op.

Når alt dette køre og du får nogen kunder, så få lavet noget presseomtale, selvfølgelig bedst hvis det kan være i forlængelse af en sjov historie/opgave.

Det var lige mine første tanker
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er god til små børn så er det jo en klokkeklar oplagt mulighed at få købt en lille stand med div ting så du kan tage portræt billeder af de små poder.

Jeg ser ofte en stand i Næstved storcenter, hvor de vist nok tager 4- 600 kr for en serie med folks rollinger.

Og bruger du så denne stand i eks. 8 -12 forskellige varehuse eller indkøbs center efter aftale med disse, så kommer de steder 2 - 3 gange om måneden, så kan du helt sikkert opbygge en god forreting på det.

Jeg oplever ofte folk står i kø i ret langt tid - for at få tage de berømte far mor og børn billeder til familiens album eller bedsteforælderne.

I dag der skræmmer man ikke folk langt ved at tage penge for kvalitets arbejde.

Er næsten helt sikker på du nok heller vil ud og tage "rigtige" billeder af ting / oplevelser end stå i et center hele dagen lang, men du kan netop opbygge den basis du har brug for ved børne foto delen, og den indtægt kan så give dig frihed til at arbejde med det du brænder for, du kan eks. med tiden ansætte en til at tage de børne fotos for dig og derved have en stabil indtægt den vej, samtidig med du har andre opgaver som med garanti er mere spændende.

Bare en lille ide

Venligst

René Buch

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Sportsbuddy.dk Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En anden idé, kunne være at oprette en Facebook gruppe, hvor du uploader billeder på Facebook, så dine kunder kan se hvor dygtig du er. Og for at skubbe gruppen igang, kunne du lave en Facebook konkurrence, hvor du evt. giver et x antal billeder gratis.

http://kjaertrading.dk/ - Varepartier og restpartier i mængder der passer dit behov til gode priser.

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Olina.

Tusind tak, mange gode ideer, jeg kan se jeg skulle have skrevet herinde noget før, i stedet for selv bare at gå og tumle med tankerne Smile

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch

God ide, er egentlig nok god nok til små børn, så det er nok heller ikke så dum en ide, men skal så lige have skrabt sammen til podie m.m. hvad der nu skal bruges, men ideen er super.

Og ja, du har ret, jeg vil hellere ud og tage "rigtige" billeder, men man kan jo ikke altid gøre hvad man gerne vil, i hvert fald ikke i starten Wink

Takker

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Fra Padborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 45
Fra  StarPhoto Dk Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Kjær

FB siden har jeg lavet, har dog ikke fået lagt så mange billeder derop endnu, men den med lidt gratis fotografering er ikke tosset, tak.

Mvh Betina Smile

adogdream.dk - bjb-mode.dk - bjb-group.dk

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med Sweetdeal? Der ser jeg tit at man kan købe fotografering til 50 %. Jeg har selv købt derinde :) Det er en god måde at få kunder på!

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)