Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der er noget galt i Danmark!

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har erfaret, at virksomheder leder ikke altid kun efter de bedste. Jeg havde engang en samtale med en tidligere chef, da jeg havde større ambitioner end der umiddelbart lå i jobbet.

Han sagde til mig, at hvis han til en ledig stilling havde valget mellem en sindsyg dygtig person, som dog var lidt egocentreret og lidt af en primadonna, og en person som "bare" var god til sit job og samtidig en team player, så ville han altid vælge den sidste (underforstået at jeg hørte til i den første kategori). På den lange bane ville den første skabe konflikter og problemer, og den anden ville bare skabe resultater og være loyal.

Den samtale ændrede faktisk på hvordan jeg har arbejdet i lønmodtagerstillinger lige siden. Jeg har ikke været arbejdsløs en eneste dag i mit liv (har dog vekslet mellem iværksætteri og lønmodtagerjobs, men har altid selv sagt op).

Der er ikke meget vestjysk ydmyghed at spore i det første indlæg, og hvis dine ansøgninger har haft den klang kan jeg godt forstå at det har været småt med tilbud.

Men super fedt at du skal til samtale. Go for it!

Mvh. Carsten

PS: Når man synes at hele verdenen er forkert på den, bør man stoppe op et sekund og kigge indad.

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 19:02

Det kan godt være jeg bare fik indtrykket :) men jeg håber dig al held og lykke med jobsøgningen :)

Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:54

Bare det at du tror du er bedre end 99 procent andre som nyuddannet, ligesom over 50 procent af befolkningen synes om dem selv, vil være nok til at jeg ikke vil ansætte dig. Alle dem du føler dig bedre end, føler sig sikkert også bedre end dig, og måske er ingen så gode som I ønsker at være.
At du så bagefter skriver du ikke kan lide at prale og er ydmyg, viser at noget er gået galt et sted. At du har haft et skidt studie og er kommet godt igennem alligevel sætter dig på lige fod med mange andre, men sætter dig ikke højere end de andre.
Så mit bud er.... øv dig i at få de kvaliteter du skriver du har omkring ydmyghed, og hav i baghovedet at nok min 50 procent er bedre end dig så du går ud for at lære noget, og så skal det nok gå godt. Og arbejder du hårdt når du måske din målsætning med at være bedre til det du laver end de fleste

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:00

Djdirect:

Jeg hader at blære mig/gøre opmærksom på mine kvaliteter, men jeg kan virkelig mange ting, samt jeg arbejder hårdere og mere effektivt end mange jeg er stødt på. Jeg bliver i ny og næ omtalt som et elitært menneske, da jeg spiller alle instrumenter, snakker flere sprog, har en kandidat i jura, sponsoret surfer, 4 gange danmarksmester i mix (dj´ing), har meget styr på både micro og macroøkonomiske tendenser, har udstyr og kompetencer til at lave musik og film på et meget højt neveau, er et meget vellidt menneske med et enormt netværk, har styr på affiliate marketing og søgemaskineoptimering. Jeg kunne blive ved.... Virkelig...

Det er næppe DK den er galt med, men dig selv, som ikke formår at gøre forskellen. Hvis jeg som chef skulle ansætte en, og der kom 1500 ansøgninger, og den bare var "endnu en i stakken", hvorfor skulle jeg så bruge min tid på, at hive dig ind til samtale?

Danmark er en del af en global verden, som hele tiden ændre sig, og det er kun dem, som formår at følge med, som bliver en del af det sjove. Sådan er livet, om man kan lide det eller ej... Så stop med at give andre skylden for dine problemer, og begynd at kigge ind ad.

Læs evt Thomas Rosenstands bog VIRKELIGHEDEN ER KLOG. Den vil sikkert ændre en del ved din tilgang, som virker meget fastlåst på, at det er andre der er skyld i din manglende succes, og ikke dig selv...

Djdirect:

Jeg glæder mig til at høre fra jer Aminoer, måske i kan hjælpe, eller i hvert be- eller afkræfte min påstand om at DER ER NOGET GALT I DANMARK...

Husk på, at Danmark ikke ændre sig, eller tilpasser sig din situation, men at du må tilpasse dig Danmarks situation... Survival of the fittest Devil

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ingen tvivl om ud fra dit oplæg at du er dygtig, men 3 ting ud fra egen erfaring. Læg især mærke til nr. 3.:

1. Rigtig mange ansættes via netværk. Jeg er selv med i 3.

2. Din erhververfaring i fritiden er ikke direkte jurist målrettet.

3. Ansøgningen skal fange straks. Ikke hvor dygtig du er, men HVAD kan du bidrage af værdi til virksomheden. Sæt dig ind i virksomheden. Ledere skimmer mange gange ansøgninger. Det gør jeg selv. Der kommer rigtig mange og i en travl hverdag bliver der hårdt sorteret fra. Positiv energifyldt ansøgning der ikke fylder en km. papir :-) . Kombiner din viden om virksomheden og hvad du kan gøre for den med dine kvalifikationer kort og præcist.

Held og lykke fremover :-)

Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:22

Mik2000:
Bare det at du tror du er bedre end 99 procent andre som nyuddannet, ligesom over 50 procent af befolkningen synes om dem selv, vil være nok til at jeg ikke vil ansætte dig

Point taken, som beskrevet ovenfor var mit indlæg dog skrevet i mine følelsers vold. Jeg føler dog stadig at jeg besidder en lang række kvaliteter som man ikke støder på hver dag.

Mik2000:
At du så bagefter skriver du ikke kan lide at prale og er ydmyg, viser at noget er gået galt et sted.

Mik2000:
At du så bagefter skriver du ikke kan lide at prale og er ydmyg, viser at noget er gået galt et sted.

Måske, dog vil jeg gerne pointere at det er sådan det forholder sig. Jeg er et ganske ydmygt væsen, i modsætning til hvad mit oprindelige indlæg måske ligger op til. 

Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:38

Ydermere kan jeg også godt se at min overskrift måske er lige hård nok, og skulle måske have tilføjet "ironi kan forekomme". Mit oplæg kan anses som et direkte angreb på ledelserne rundt omkring i Danmark, hvilket jeg godt kan fornemme ikke falder i god jord herinde. Det er ikke et angreb, men den vinkel jeg valgte at ligge på mit indlæg. Indlægget er derfor sat på en spids, og naturligvis ikke udtryk for foragt. I må derfor IKKE tage det personligt. Dog mener jeg stadig at det faktisk er en spændene vinkel, specielt i disse tider. 

Jeg tror at den følelse jeg rent faktisk sidder med, er at jeg nok bare gerne vil kunne bruge mine talenter til noget. Jeg er dybt fortvivlet over min situation, og tænkte blot på at det er en lille smule paradoksalt at en ung, arbejdsom og talentfuld (det kan jeg sgu godt skrive uden at være selvfed, c´mon;) går rundt og piller sig i navlen. 

Derudover vil jeg gerne takke for at I, trods sund kritik, bibeholder en god tone- Det betyder faktisk meget når nu jeg er ny Amino, og generelt ny på et forum. Det løfter debatten op på et sundt og fagligt niveau. Jeg kan godt selv se at mit indlæg var skrevet i en stund af fortvivlelse, hvilket ordlyden også bærer præg af. 

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MortenRams:
3. Ansøgningen skal fange straks. Ikke hvor dygtig du er, men HVAD kan du bidrage af værdi til virksomheden. Sæt dig ind i virksomheden. Ledere skimmer mange gange ansøgninger. Det gør jeg selv. Der kommer rigtig mange og i en travl hverdag bliver der hårdt sorteret fra. Positiv energifyldt ansøgning der ikke fylder en km. papir :-) . Kombiner din viden om virksomheden og hvad du kan gøre for den med dine kvalifikationer kort og præcist.

Dj Direct - Læs lige ovenstående en gang til - det fortjener at blive hængene.

Rigtig rigtig mange ansøgninger som jeg har set, fortæller " Hvad jeg HAR lavet".

Det er ikke voldsomt interessant og bør også fremgå af CV.

En ansøgning der beskriver "Hvad jeg VIL bidrage med i virksomheden"  vækker opsigt - og det er det der hjælper på udvælgelsen :-)

Held og lykke

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)