Altså jeg sender uopfordrede ansøgninger, ringer, møder op osv.
Og nej, jeg tror ikke det ville hjælpe at "skrue ned". Tværtimod tror jeg det ville være god idé at skrue op (jf. kommentarerne før dig ang. den jyske beskedenhed).
Altså jeg sender uopfordrede ansøgninger, ringer, møder op osv.
Og nej, jeg tror ikke det ville hjælpe at "skrue ned". Tværtimod tror jeg det ville være god idé at skrue op (jf. kommentarerne før dig ang. den jyske beskedenhed).
Du virkede bare ikke særlig beskeden i dit indlæg, du får det til at lyde som om du er det bedste man kan få OVERHOVEDET I DK og hvis det er en sådan københavner selvfede du har fyret af til en jobsamtale er det nok derfor...
Men er ikke i tvivl om du er velkvalificeret eller utroværdig i det du skriver. held og lykke med jobsamtalen :)
hvad der egentlig er dit speciale og hvilket job du vil have?
Mit speciale er It- ret (skrev bachelor i boliglejeret, og har udmærket mig i Eu-ret, Folkeret samt Boliglejeret). I It-ret skrev jeg om EULA (End User License Agreement) med hovedvægt på, hvorvidt det er lovligt i Danmark at samle en "hackintos". Jeg interesserer mig meget indenfor IT og bærer titlen NØRD med stolthed:) Jeg samlede f.eks. selv min hackintosh og sparede over 20.000 kr. hvilket jeg KLART kan anbefalde til Aminoer som gerne vil have kraftfuld MAC til under en fjerdedel af prisen.
Hvad angår musik, så har det aldrig været noget jeg har satset på at tjene penge på. Jeg blev far i en tidlig alder, så jeg fandt den rigtige glæde i livet så at sige-branchen tiltalder mig ikke, så jeg gør det kun for min egen skyld. Jeg elsker virkelig bare musik:)
Det kan jeg måske godt se i retrospekt- det er ikke min mening at være selvfed. Min opvækst byder mig altid at være høflig, og jeg ser ikke mig selv som et menneske med større værdi end andre mennesker, bare med andre kvaliteter, kvaliteter som jeg mener at mange arbejdsgivere kunne drage nytte af.
Jeg kunne aldrig drømme om bevidst at føre mig frem, tværtimod nok:) Mit debatindlæg blev skrevet i en stund hvor jeg sad med kaffen og søgte job igen, igen, igen, og da jeg finder Martin T utrolig inspirerende, ja så tænkte jeg: "why not". Måske der sad en række Aminoer som kunne rådgive, reflektere eller hjælpe.
Bonusinfo: Jeg ser et kæmpe lys i Googles "jolly good guy" Chade meng Than, og dennes foretningstrategi, evner i særdeleshed personlighed. Ydmyghed er en dyd;)
Hvorfor så ikke overveje mulighed for at blive selvstændig.
Tro mig det har været en livslang drøm. Jeg har altid drømt om at drive selvstændig advokatvirksomhed, men jeg skal først være advokatfuldmægtig. Jeg har sendt mange opfordrede og uopfordrede ansøgninger som fuldmægtig, men det er desværre noget som bliver nedprioriteret meget. Så begyndte jeg at søge som almindelig jurist, og nu er jeg begyndt at søge med løntilskud både offentligt og privat. Dem som ringede i dag var f.eks. med tilskud indenfor staten.
Jeg har overvejet at blive privat jurist, men føler at det er meget usikkert og det tiltaler mig ydermere ikke da jeg i sidste instans ikke kan forsvare mine klienter i en retssal.