Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde vil ikke betale

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Smile

Vi har for nylig leveret et logo til en kunde, som efterfølgende ikke vil betale, fordi vi ikke er registrerede i CVR.

Det er der vel ikke noget der hedder? Eller hvad? Hvad bør vi gøre?

På forhånd tak

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej det er der ikke. Send kunden en pæn mail og forklar at du arbejder i din fritid og så spørg om han da ikke godt vil betale. Forklar ham at du er ung og ikke har et CVR nummer, gør du det så betaler han også. (jeg gætter på at du går i skole og har lavet et fint logo, sikkert for en slik).

Han har nok et eller andet bogførings system som absolut skal have et CVR nummer for at kunne føre posteringen. 

Hvis det ikke virker så skriv et number 3736917239 og så er den pot ude af verdenen ;-)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

En regning er en regning, eneste forskel er om i har opkrævet moms eller ej.

Hvis i ikke har cvr nummer, så kan i ikke opkræve moms, men derfor skal kunden betale for sit logo, uanset om i har cvr nr eller ej.

Hvis i har anført moms på regningen uden cvr nr, så send en ny regning uden moms, så er alt i orden.

Modsat så få jer et cvr nr og skriv dette på jeres påmindelse når i har cvr nummert, men husk så det skal være en påmindelse uden gebyr, for fjelen vil så ligge hos jer selv, og det kan i ikke opkræve som gebyr hos kunden.

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I har overholdt de øvrige aftalte betingelser og leveret det ønskede produkt, så skalkunden naturligvis betale. Om i er CVR registrerede eller ej, har ikke så meget med det at gøre. Hvis i tjener under 50.000 om året behøver i ikke være moms registrerede, så det lyder mest som en dårlig undskyldning, hvis det manglende CVR er grunden til den manglende betaling. 

Jeg bruger eksterne korrektører, og de er ikke momsregistrerede, men nøjes med at betale b-skat af deres honorar fra mig, og jeg har bedt dem skrive deres CPR nummer på fakturaen i stedet, og det fungerer fint, så du kan du jo evt. tilbyde at gøre. (Jeg er i tvivl om, om det overhovedet er nødvendigt, det er der utvivlsomt nogen der ved, men jeg kan godt li' at være helgarderet)

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre også skriver, så skal du bare påføre dit CPR nummer istedet, hvis du altså arbejder som freelance/firma uden CVR.

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for jeres gode svar.

Jeg har rettet henvendelse til kunden og håber det får en lykkelig udgang Smile

Mvh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)