Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ved man hvor meget man kan tage for en reklameplads?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 318
Fra  Stoker Invest Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har en hjemmeside som ca. generere 100 besøgende fra google om dagen. De 100 besøgende er spredt godt ud over hele siden og er i gennemsnit online på siden i 1 min pr besøgende. 

Jeg er blevet spurgt hvor meget en reklameplads koster for en måned, men ved ikke hvad jeg skal svare.

Hvor meget kan man ca. tage om måneden på en sådanne hjemmeside med de antal besøgende?

Mvh,

Jonathan Stoker

Find kviklån, forbrugslån, online lån med NemID og meget andet på findkviklaan.nu

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 10:29

Hej Jonathan,

100 besøgende pr. dag = 3000 pr. md :) = 1-200,- pr. md?

- Jeg ved det ikke... Men det er et bud? :) Jeg kan ikke se hvordan du skulle kunne få mere for det.. Sorry

- Anders 

Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:01

Er det sidevisninger eller unikke besøgende ? forksellen er ret stor

Du kan evt tage et kig på priserne hos nogen af de større medier og dividerer antallet af besøgende og priser så det passer med dine. 

Fra Århus
Tilmeldt 8. Apr 11
Fra  Stoker Invest Skrevet kl. 11:28

Det er 100 unikke besøgende der er tale om (:

og tak for jeres svar :-)

Find kviklån, forbrugslån, online lån med NemID og meget andet på findkviklaan.nu

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 11:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvor meget er reklame pladsen værd for personen der er interesseret i den tror du? Hvis vi siger 5% klikker på reklamen, så får personen 150 besøgende fra din side på en måned. 

Så 100-300 kr /mdr lyder fair. 

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:45

Vil også sige et sted mellem kr. 100 og 300 - nok nærmest de kr. 100 end 300.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er uenig i at man skal bruge samme beregningsmodel som de store online medier som har tusindvis, hvis ikke millioner af sidevisninger hver dag og som i øvrigt ofte handler om meget store og brede emner.

Du må se på offer-omkostningen. Altså, hvad ville du kunne tjene med et Adsense banner eller et målrettet affiliate banner. Og så selvfølgelig hvad annoncøren kan tjene hvilket skal lægges til branding effekten. Som minimum skal du selvfølgelig tage hvad et Adsense banner kunne indbringe.

Har du en målrettet nicheside er dine kliks sikkert meget mere værd end 2 kr pr. klik. Har du en bred side er det sikker en fornuftig pris. Men så må du igen spørge dig selv om du for 200 kr om måneden vil 'udsætte' dine besøgende for et stort reklamebanner.

Det er derfor statistik er så vigtig.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:38

Jeg ville helt klart lave en pay per click løsning.. Det er langt det mest interessant for de fleste, ifølge min erfaring.

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:18

Jeg må holde med Erik Hamre. Det handler ikke om at bruge en bestemt beregningsmodel, såsom fx 50 kroner for 1000 besøgende.

Se på hvem det er der vil købe annoncepladsen. Hvis det er en der er indenfor nogenlunde samme kategori som dig, kan du godt tillade dig at bede om 300-400 kroner, da personen der køber annoncen selv vil få meget ud af det. Hvis det derimod er et urelevant website der vil købe en annonce, skal du nok passe på med at tage for meget for det.

Jeg vil skyde på 200-300 kroner. Hvis website-ejeren har kontaktet din side fremfor en stor nyhedsmedieside, må det betyde at website-ejeren kan få noget ud af annonceren fra din side - netop fordi det et indenfor samme kategori.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Apr 11
Fra  Stoker Invest Skrevet kl. 12:03

Mange tak for jeres svar - jeg har fået et godt overblik over hvordan jeg skal gøre.

Jeg takker.

Mvh,

Jonathan Stoker

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)