Kender du området - er det ok ??
Hej Jesper
Jeg er vokset op på Herluf Trolles Vej - 1 km fra Blangstedgård (lige over på den anden siden af åen)
Du skal ikke være nervøs for området. Det er et fint område. Jeg havde mange venner derfra, og alt er roligt og fredeligt. Området er beboet af alle typer. Familier, enlige, sociale tilfælde og folk der for så vidt ikke mangler noget. Det er sandt når andre skriver at der sagtens kan stå nogle højtråbende ølglade mennesker foran kioskerne, men hey... velkommen til Odense ;o) De gør ikke nogen fortræd.Det er på ingen måde et ghetto-område.
Der er mange lejligheder, som unge lejer sig ind i (eller forældre køber til dem) grundet størrelse og pris. Men skulle jeg købe, ville jeg også selv rykke længere ind mod Odense. Kun fordi jeg kender områderne, og det er bare mere interessant for mig. Der er én busrute derfra, så der er langt hjem, hvis hun tilfældigvis har studeret sent hos en kammerat inde i Odense (hvilket må være grunden til den sene hjemkomst, da du jo siger hun ikke skal gå i byen - og selvfølgelig lytter hun).
Prisudviklingen tror jeg ikke du skal være så nervøs for. Der er kort til motorvejsnettet, Tietgenbyen udvider konstant og området tæt på er i rivende udvikling. Så du skal nok kunne komme af med lejligheden igen.
Men igen; jeg ville hellere lidt ind mod Odense centrum. Der er rigeligt med offentlig transport der kører TIL uddannelsesområderne, så det skal hun ikke være nervøs for. Desuden er Odense en cykelby. Et stort arbejde med at forbedre cykelstierne gør at hun nemt kommer fra A til B på kort tid.