Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du kendt i Odense ?( spg. vedr. køb af bolig )

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Håber det er i orden jeg lige skriver. Så rent tilfældigt at du søger en god lejlighed.

Jeg har en fantastisk lejlighed til salg i Odense til ingen penge. Lige op og ned af universitetsfakulteterne og banegården. Den er ledig/til overtagelse fra cirka august.

http://www.mengbolig.dk/default.aspx?side=sagsvisning&AutoID=102285

Med venlig hilsen

Christian

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 73
Fra  eSternberg Skrevet kl. 15:52

Du kan overveje en andelsbolig i Stovesberg. Økonomien er god, lejlighederne billige, huslejen billig og ligger perfekt mellem uni og byen.

Jeg var rigtig glad for at bo der, da jeg studerende på SDU.

EDIT: Vi solgte vores på 6 dage (for 6 mdr siden), så de er også nemme at komme af med igen.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 16:09

Jesper Laugesen:
Kender du området - er det ok ??

Hej Jesper

Jeg er vokset op på Herluf Trolles Vej - 1 km fra Blangstedgård (lige over på den anden siden af åen)

Du skal ikke være nervøs for området. Det er et fint område. Jeg havde mange venner derfra, og alt er roligt og fredeligt. Området er beboet af alle typer. Familier, enlige, sociale tilfælde og folk der for så vidt ikke mangler noget. Det er sandt når andre skriver at der sagtens kan stå nogle højtråbende ølglade mennesker foran kioskerne, men hey... velkommen til Odense ;o) De gør ikke nogen fortræd.Det er på ingen måde et ghetto-område.

Der er mange lejligheder, som unge lejer sig ind i (eller forældre køber til dem) grundet størrelse og pris. Men skulle jeg købe, ville jeg også selv rykke længere ind mod Odense. Kun fordi jeg kender områderne, og det er bare mere interessant for mig. Der er én busrute derfra, så der er langt hjem, hvis hun tilfældigvis har studeret sent hos en kammerat inde i Odense (hvilket må være grunden til den sene hjemkomst, da du jo siger hun ikke skal gå i byen - og selvfølgelig lytter hun).

Prisudviklingen tror jeg ikke du skal være så nervøs for. Der er kort til motorvejsnettet, Tietgenbyen udvider konstant og området tæt på er i rivende udvikling. Så du skal nok kunne komme af med lejligheden igen.

Men igen; jeg ville hellere lidt ind mod Odense centrum. Der er rigeligt med offentlig transport der kører TIL uddannelsesområderne, så det skal hun ikke være nervøs for. Desuden er Odense en cykelby. Et stort arbejde med at forbedre cykelstierne gør at hun nemt kommer fra A til B på kort tid.

Venligst

Brian Phillip

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:17

mange tak for de mange kommentarer :)

Stovesberg ser da absolut også interessant ud - det vil vi lige kigge nærmere på.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:36

Emil @ Du kan overveje en andelsbolig i Stovesberg. Økonomien er god, lejlighederne billige, huslejen billig og ligger perfekt mellem uni og byen.

Lige en opfølgning - nu har vi været ovre og kigge på området Stovesberg, og det er rigtig lækkert - også lejlighederne.

Vi er klar til at købe/byde på en af lejlighederne, men vedr. økonomien, der er jeg nu lidt usikker...

Man sammenligner jo idag andelsboliger med ejerlejligheder via en "teknisk værdi" , og det er her jeg kan se at prisen udgør langt mere end hvis jeg købte en ejerlejlighed - rent faktisk over det dobbelte.

Det er jeg jo ikke så glad for, men måske er der en naturlig forklaring - jeg skal ihvertfald tale med advokaten imorgen, og spørge mere ind til dette.

Uanset , tak for tippet, og som sagt et rigtig godt område.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)