Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma konto / egen konto i enkeltmandsfirma?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle krav til hvordan man skal ordne sin firmaøkonomi, når man har et enkeltmandsfirma?
Her tænker jeg på bank-konti.

Jeg er lige startet som enkeltmandsfirma, og kører jeg mit firma''s økonomi fra en alm. konto i min netbank.
Må man overhovedet det, eller skal man ha'' en reel selvstændig firma-konto?

...og hvordan skelner jeg mellem mine penge (løn) og firmaets penge?
Eller er der overhovedet nogen forskel, når man kører enkeltmandsfirma? Kommer jeg så til at betale skat af det hele?

/ Hollænder
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 00:17

Hej Thomas.

Tillykke med firmaet, og alt held til med det.

Det er egentlig meget simpelt. Du kan vælge, at lave en firma konto for overskueligheden. Jeg har selv to firmakonti tilknyttet min virksomhed, og det giver dejligt overblik fremfor at bruge egen konto. Det bliver jo naturligvis også et krav, hvis du på et tidspunkt bliver større end en garagevirksomhed :)

Hvad der kommer ind og ud på din konto er Told Skat for så vidt forholdsvis ligeglade med. Det har i hvert fald ikke bemyndigelse til, at kontrollere det. Det du skal betale skat af er naturligvis det du angiver i regnskabet og på selvangivelsen.

Det er jo forholdvis enkelt :)

Mvh Michael
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:12

Super :)
Det er vist sådan jeg har det nu. Kører det på en særskilt konto, så jeg kan tjekke at der står det samme på bogen, som regnskabet siger er skal.

Havde bare frytet at der var en masse regler på området ;)
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)