Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 forskellige IT kandidater - Men hvilken skal jeg vælge?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sasa. Det er svært at vurdere Digital Innovation og E-Business uddannelsernes værdi endnu, da de begge er nyoprettede. Før udbød de uddannelsen i samarbejde med undervisning på ITU og fantastiske undervisere fra CBS. Jeg blev selv nyudklækket derude fra i efteråret med en Cand.IT (E-Buss) og var rigtig glad for den uddannelse som jeg fik.

Af de undervisere jeg havde, må jeg indrømme at jeg følte at jeg lærte mest med de undervisere fra CBS. Måske skyldes det at jeg heller ikke er nogen hardcore it-programmør, men overall var de bedst til at formidle deres faglige stof og de var meget inspirerende. Det kan være en smagssag og skyldes den kombination af fag jeg fulgte, men det var i hvert fald min oplevelse.

Hvis du har spørgsmål er du mere end velkommen til at skrive en besked eller vi kan tage den her i tråden.

:: HDMI kabel ::

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

micheelsen:

Hej Sasa - jeg tænker som Søren men ved du de facto at du vil lønansættes? Og ikke ende som CEO for dit eget? Det lyder meget klart som som at du ikke er teknologinørden. Det er klart at du kan ende med et ansvarsområde i en virksomhed vedr ehandel, kommunikation mv. Snarer ender du som leder og for at sige det lige ud er dine interesser noget af det vigtigste for at få en virksomhed til at køre idag. Hvis du kom til mig eller en anden og sagde "jeg ved hvordan man tjener penge via (handel på) internettet" så er din uddannelse sekundært. Med mindre den skal sikre dig en bestemt position. F.eks. at du arbejder solo eller som en del af et team eller leder et team.

IT universitet er meget fagligt "hands-on" når det kommer til IT design, systemer men også udvikling helt ud til personas. Jeg kender ikke Århus men CBS er mere handelsskole/MBA agtigt.

Så lad mig vende det rundt og spørge: Hvordan vil du vide hvis du har valgt det rigtige?

Godt spørgsmål. Jeg er bange for, at jeg ikke ville vide om jeg har valgt det rigtige, da jeg uden tvivl vil kunne bruge alle 3 uddannelser. Som du selv siger, så ved jeg hvordan man tjener penge, og uddannelsen kan ende med at blive sekundært.

Tak for det!

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 14
Fra  Innovation Embassy Danmark Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du kan gør det du allerhelst vil allerede nu - så skal du stoppe din uddannelse nu. Hvis det ikke er tilfældet så mangler du at sæt dig ved et bord med et stykke papir og skrive 1) hvad du gerne vil kunne som du ikke kan lige nu, 2) hvilket outome dét vil give dig og 3) hvorfor det vil være fedt. Indtil du har lavet det stykke arbejde vil du være i tvivl.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)