Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående betaling via webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 207
Fra  IB.dk Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille problemstilling som jeg håber at i kan hjælpe med.

Jeg har for første gang haft en kunde der vælger at betale med sit cvr nummer, det er jo i princippet godt.

Mit lille problem består i at når han betale bliver momsen ikke med regnet og lige så med fakturaen er der også kun beløbet uden moms.

Hvad har det af regnskabsmæssig betydning, kan man gøre det på den måde?? Eller er det en reel fejl i systemet??

Håber på svar??

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 21:53

Hej Thomas.

Det lyder som en fejl i systemet.

Fordi han er CVR registreret, skal han stadig betale momsen.

Med venlig hilsen
Martin Jensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47224
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06

Thomas Hillerup:

Jeg har for første gang haft en kunde der vælger at betale med sit cvr nummer, det er jo i princippet godt.

Mit lille problem består i at når han betale bliver momsen ikke med regnet og lige så med fakturaen er der også kun beløbet uden moms.

Ikke forstået - din webshop laver vel fakturaen - laver den en faktura uden moms til din kunde fordi han betaler som selskab? Det må vel være dit selskab som sender fakturaen går jeg ud fra?

Hvis det er til danmark så skal der jo fra dig komme en faktura med moms uanset til hvem - privat eller firma - og den skal vel så danne grundlag for kundes betaling, så han betaler momsen som han jo så kan trække fra hvis købet er til firmaformål for ham der køber

Du kan ikke regnskabsmæssigt ha et salg uden moms til nogen som helst i Danmark

vh

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Fra  IB.dk Skrevet kl. 22:15

Hej

Det er rigtig at der bliver lavet en faktura, men uden moms. Problemet opstår i min one page check out hvor kunden skriver sit cvr nummer ind og der efter bortfalder momsen i systemet og derfor også på fakturaen. Der er en fejl i systemet så, mange tak for jeres svar. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47224
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48

Thomas Hillerup:
Problemet opstår i min one page check out hvor kunden skriver sit cvr nummer ind og der efter bortfalder momsen i systemet og derfor også på fakturaen. Der er en fejl i systemet

jep det må det være - som om systemet tror det nu er B2B til EU måske - men det går jo heller ikke for kunden som jo så heller ikke har nogen moms at trække fra, så det må rettes op Smile Nydelige ting du har i øvrigt

vh

Fra Herning
Tilmeldt 21. Sep 11
Fra  IB.dk Skrevet kl. 22:53

Ja det har du ret i og Tak!Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)