Jeg har for første gang haft en kunde der vælger at betale med sit cvr nummer, det er jo i princippet godt.
Mit lille problem består i at når han betale bliver momsen ikke med regnet og lige så med fakturaen er der også kun beløbet uden moms.
Ikke forstået - din webshop laver vel fakturaen - laver den en faktura uden moms til din kunde fordi han betaler som selskab? Det må vel være dit selskab som sender fakturaen går jeg ud fra?
Hvis det er til danmark så skal der jo fra dig komme en faktura med moms uanset til hvem - privat eller firma - og den skal vel så danne grundlag for kundes betaling, så han betaler momsen som han jo så kan trække fra hvis købet er til firmaformål for ham der køber
Du kan ikke regnskabsmæssigt ha et salg uden moms til nogen som helst i Danmark
Det er rigtig at der bliver lavet en faktura, men uden moms. Problemet opstår i min one page check out hvor kunden skriver sit cvr nummer ind og der efter bortfalder momsen i systemet og derfor også på fakturaen. Der er en fejl i systemet så, mange tak for jeres svar.
Problemet opstår i min one page check out hvor kunden skriver sit cvr nummer ind og der efter bortfalder momsen i systemet og derfor også på fakturaen. Der er en fejl i systemet
jep det må det være - som om systemet tror det nu er B2B til EU måske - men det går jo heller ikke for kunden som jo så heller ikke har nogen moms at trække fra, så det må rettes op Nydelige ting du har i øvrigt