Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godstransport på paller - forbrugervarer og mad/køl/varme - København-Berlin, hvordan gør jeg det billigst og mest fleksibelt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne hjælpe mine venner der kører en cafe med at købe billigt ind...Jeg aner intet om godstransport, men skal have transporteret varer fra Tyskland til Danmark. Dels forbrugervarer og dels madvarer der står på køl og skal holde højest 5 grader. Varen skal afhentes i Berlin og køres til København - altså dør til dør transport. Mindst en palle ad gangen, hvis det skal kunne betale sig.

Det skal være en stabil transportleverandør - man kan købe for billigt - gerne med levering dag til dag, men fx kun to gange om ugen er også interessant. Jeg tror det er billigst at finde en tysk transportleverandør i Berlin, men vil da gøre det nemmere med en dansk der kan levere til samme pris som tyskeren eller bedre.

Hvad koster transport i paller? Jeg kan ikke finde nogen steder med prisangivelser, men har brug for et estimat. Jeg aner dårligt, hvad jeg skal spørge efter fx ved jeg ikke, hvor mange kg varer fx kød der kan være på en palle, hvor højt det må stables  og hvordan transporten beregnes. Jeg har ikke rigtig lyst til at indhente tilbud før jeg ved noget mere og håber der er nogen af jer som har erfaring med transport på paller fra Tyskland til Danmark.

Så hvis der er nogen der har nogen konkrete bud på fx hvor meget kød der kan være på en palle i kg og hvor meget det vil koste at få den bragt herop, så vil jeg blive glad. Jeg vil også gerne bede om eksempler på elektronik fx en palle fladskærme der jo ikke skal være på køl og andre typer varer.

Kort sagt jeg er helt grøn og mangler estimater på hvad det koster at få forskellige slags varer bragt  - oplys venligst om prisen er med eller uden dansk/tysk moms.

Og gerne links til transportfirmaer der kan være gode at bruge - de skal være stabile og allround  - helst med prislister - gerne på tysk.

Tak

Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? - jeg har fx tænkt over fødevaresikkerhed, men regner med at hvis ellers at man er sikker på at temperaturen er holdt på køl, så er der ingen fare og den cafe som skal modtage varerne er jo under kontrol af veterinærmyndighederne.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

...Jeg har tænkt på om nogen har erfaring med at transportere ting på køl og så slå varmeanlægget i lastbilen om fx en time før levering, så maden opvarmes til fx 70 grader, så den er varm og bakterierne bliver slået ihjel? Altså først bruge bilens køleanlæg til køleskabstemperatur og så slå det om, så det giver lun mad.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du bør nok lige være opmærksom på at det kræver tilladelse til import af fødevare. Prøv i første omgang at undersøge hvad fødevarestyrelsen har af regler for import af ferske fødevare.

 

 

 

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 158
Fra  Rentebasen Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ja og så grib knoglen og ring til et fragtfirma i Danmark, der er næsten aldrig konkrete priser på de svar der kommer på amino, gerne kun gætterier. Dit tilfælde lyder meget specifikt så ring og  hør, det koster ikke noget, og det er det fragtfirmaerne lever af :-)

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

- har hurtigt tjekket fødevarestyrelsen - ser ud til at man bare skal tilmelde sig som importør, men frit kan hente fødevarer indenfor EU - de skal så underlægges dansk tilsyn/egenkontrolprogram whatever.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffedrikke@ at man bare skal tilmelde sig som importør...

Ikke bare, der er masse varer/stoffer der ikke er godkendt i Danmark, men godt kan være godkendt i andre EU lande. Så du må også checke at de nu er godkendt i Danmark..

Hvis du skal vidersælge, skal du også sørge for varedeklaration på skandinavisk/forståeligt dansk..

Derudover skal du selvfølgelig væregodkendt hos fødevarestyrelsen for opbevaring/håndtering af fødevarer, men dertilfølgende egenkontrol som du selv nævner.

 

 

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper - god pointe at sikre sig at der ikke er forbudte stoffer i varerne - det skal lige tænkes med. Fx er frugtfarve godkendt i tyskland og forbudt i Danmark og der er vist også andre grænser for fx nitritindhold - det skal altsammen være i orden.

rentebasen - det ender nok med jeg må finde priser ved at kontakte en fragtmand.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)