Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsstrategi: Hvordan bruger jeg min tid bedst?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er,

Jeg har nogle spørgsmål vedrørende opstart af virksomhed. Jeg har en ide til et produkt, som jeg tror så meget på, at jeg vil dedikere en masse tid og penge i projektet. Jeg har pt. et fuldtidsjob, hvor projektet så kører på sidelinjen. For at sikre mig, at jeg følger den optimale rute, så vil jeg gerne spørge jer til råds.

Som det er lige nu, så har jeg styr på ideen, men hvordan prioriterer jeg min tid bedst muligt?

Jeg ved lidt/intet hjemmesider, hvorfor jeg får en virksomhed til at stå for dennes udarbejdelse. De vil komme med input til, hvordan hjemmesiden skal se ud, ud fra de beskrivelser og behov, jeg kommer med.

Jeg ved hvordan produktet skal se ud, men jeg har ikke styr på leverandører. Desuden kan en masse detaljer ændres undervejs.

Jeg har styr på, hvordan jeg mener produktionen skal laves, men jeg har ikke styr på detaljerne omkring det.

Jeg har en masse ideer til ekstra markedsføring, men jeg har kun lavet lille research i forbindelse med den specifikke markedsføring.

Jeg ved, hvordan jeg løser ovenstående, men I hvilken rækkefølge skal det løses? Hjemmesider har jeg ikke nok kendskab til, hvorfor denne overlades til eksperter. Skal jeg bestille en masse vareprøver hjem, ind til jeg rammer den helt rigtige sammensætning i forhold til mine produkter? Når der er styr på sammensætningen, så får jeg styr på leverandører. Når der er styr på produktet og leverandører, så kan min markedsføring sætte i gang.

Er ovenstående den bedste måde at starte det op på? Eller ville det være smartere at tage tingene ”rullende”, så jeg prøver at skabe mig nogle kontakter mht. markedsføring samtidig med, at jeg fokuserer på produktet?  

Mvh. SLH

Som bonus-spørgsmål vil jeg gerne høre, om I måske kender en amerikansk version af Amino? Amerikanere er nemlig min målgruppe.

Fra Holte
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 164
Fra  Birdi - Salgboost - Serviceboost Skrevet kl. 08:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kort svar (der virkede for mig for 12 år siden):

1. Beskriv (ikke producer) dit produkt og dets udbytte

2. Book møder / ring / besøg / reklamér

3. Vurder interesse / lav tilbud / modtag ordrer

4. Producér

5. Lever

6. Spar op

7. Køb visitkort / web / ny bil

:-)

Sagt på en anden måde: Lad være med at investere tid og penge før du ved om du kan tjene penge. Det er der mange som gør, og det kan blive dyrt.

Sælg hellere lidt i en basismodel og udvikl derfra...

God fornøjelse!

LEON BIRDI

www.birdi.dk

Vil du have gratis salgsværktøjer?

Tilmeld dig mit fede nyhedsbrev lige her:

Send mig mail + værktøjer

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 18:47

Hej Leon,

Tak for dit indlæg - det lyder lidt som om, at du bare sprang ud i det :)

Jeg synes selv, at jeg har fået lidt mere struktur på min forretningsplan. Lige pt. er jeg i gang med at skrive kravspecifikationer til den hjemmeside, som jeg skal have nogen til at lave. Når den er skrevet, har jeg brug for at finde de produkter, som jeg har tænkt mig at sælge. Jeg har en klar ide om, hvad jeg vil sælge, men jeg har svært ved at finde de enkelte "del-produkter", som skal danne det produkt, som jeg vil sælge. Men det er der håb for! :)

Når der er styr på produkterne og hjemmesiden, så fokuserer jeg på markedsføring og alt hvad der hører med (facebook, blog, youtube, addwords, affiliate osv).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)