Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Præsentation af fremlæggelse i powerpoint

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Så er min emneuge startet, hvor jeg har valgt Google som emne.

Jeg har valgt at bruge et powerpoint projekt til fremlæggelse, og så vil jeg hører om I har nogle ideer til hvordan jeg kan gøre det mere spændende og få folk med ind i min præsentation af mit projekt, både på powerpoint siden og generelt.

Alt modtages med kyshånd!

Med venlig hilsen
Jack Pedersen

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et simpelt, men brugbart tip. Gør brug af "Less is more", når du laver en Powerpoint-præsentation. Det er dig, der skal fortælle og fremvise, ikke Powerpoint-præsentationen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Ulstrup:
Et simpelt, men brugbart tip. Gør brug af "Less is more", når du laver en Powerpoint-præsentation. Det er dig, der skal fortælle og fremvise, ikke Powerpoint-præsentationen.

Så afgjort. Brug evt. lidt tid på YouTube og lær af Steve Jobs; man kan sige hvad man vil om ham, men duden forstod om nogen at lave en fremlæggelse. Underspil for alt i verden Powerpoint. Hellere ha' fem super slides frem for 28 halvdårlige og kedelige; du må ikke forvente folk gider sidde og læse det samme, som du fortæller.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej at bruge prezi.com i stedet for PowerPoint. Den kan bedre holde tilskuerne fanget.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Kousholt:

Overvej at bruge prezi.com i stedet for PowerPoint. Den kan bedre holde tilskuerne fanget.

Ville jeg også foreslå :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Tegnerne ApS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Kousholt:
Overvej at bruge prezi.com i stedet for PowerPoint. Den kan bedre holde tilskuerne fanget.

Tjah, men så er vi jo tilbage til det gamle "style over subject"; den grafiske præsentation bør være sekunder og underbygge selve præsentationen, hvorfor software-valget i dette tilfælde er underordne (jeg ville vælge Keynote frem for Powerpoint).

Hvis publikum ikke er fanget af din præsentation uden brug af grafiske virkemidler, så gør du det ikke ordentligt. ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle de gode svar!:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre der har noget? :-)

Fra Vildbjerg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Claus Handberg Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack,

 

Måske er jeg for sent ude - men er du interesseret i visuel præsentationsteknik og råd til hvordan du arbejder med det i praksis, så klik ind forbi:

http://www.brydrammen.dk

Her skriver jeg om emnet under mottoet - "Livet er for kort til kedelige præsentationer".

Vil anbefale dig at starte med denne øvelse ift. hvad du vil sige i din præsentation - jeg har lavet en lille skabelon du evt. kan bruge til dette. Den finder du her:

http://www.brydrammen.dk/foredelse-af-dit-budskab.html

 

Håber du kan bruge det

Claus

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack og i andre,

Selvom det er en gammel tråd, syntes jeg denne er værd at se.

">Selv om det er standup og satire, kommer han faktisk godt rundt om hvad du skal undgå i en powerpoint.

Venligst,
Bjarke 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)