Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til nybegynder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et par spørgsmål, som sikkert er logisk:

Eksempel: Jeg får 750.000 + moms kr ind som ordrer i min virksomhed (enkelmandsvirksomhed).

De penge, skal jeg vel ikke betale skat af, med mindre jeg hiver penge ud af selskabet?

Og omkostninger betaler jeg vel ikke skat af? Men trækkes fra, ikke sandt?

Kan jeg læse noget om dette, så jeg ikke får et ordentligt skattesmæk i sidste ende?

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:48

I en enkelmandsvirksomhed betaler du skat af overskudet (indtægter-udgifter)

Du betaler ikke skat af hævninger.

Læs mer her:

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:52

Dvs, de 750.000 skal jeg betale skat af + momsen skal tages fra og gemmes til indberetning og betaling.

Så resterende som ligger i selskabet, kan jeg hive ud uden at skulle indberette nogen steder og betale skat af hævninger?

Forstår ikke, nogen siger man ikke betaler skat af omkostninger, andre siger man gør. Hvad er det korrekte?

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:57

Du betaler ikke skat af omkostningerne fordi dem træker du jo fra i dine indtægter, der fra kommer dit overskud jo

indtægter (salg) - udgifter (omkostninger, køb) = overskud.

Overskudet opgiver du til skat.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:04

så vidt jeg husker skulle det være enkelt nok i sig selv mener det er betaling af retninger først kommer skatten også kan du hive løn ud til dig selv. men mener også jeg har set noget med studerene og virksomhed hvor man kan lade kronerne stå i sin virksomhed eller noget men jo man skal betale skat af sin inkomst og din moms på 25% mener jeg du kan trække fra men ved ikke med hvad man kan og hvordan man gør

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14

du kan forstå det hele VED AT KLIKKE HER Der kan du se klar hvad du betaler i skat ved at drive virksomhed - du vil også se,at moms intet har med din skat at gøre LÆS

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)