Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handle med aktier

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino eksperter,

Jeg overvejer at etablere et holdingselskabet ApS og herefter at etablere to datter ApS'er. Et Aps er kun til at handle aktier og valuta (daytrader). Et andet Aps er et IT firma.

Jeg har handlet aktier i de sidste 5 år. Nu vil jeg starte et IT firma. Derfor tænker jeg på to forskellige løsninger:

1. Løsning: et holdningselskab og to datter ApS'er, et ApS er kun til at handle aktier og valuta. Jeg tænker på denne løsning fordi der er muligheden for risikoafgrænsning, låne penge til datter driftsselskaber, eller kapitalen flyttes efter behov.

2. Løsning: et holdningselskab og et datter ApS (IT firma). Jeg handler aktier og valuta som privatperson.

Hvilken løsning er bedre med hensyn til skat af aktieindkomst og omkostninger?

Hvad koster at oprette et holdningselskab og to datter ApS'er?

Takker

David

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 22:31

tn2013:

Hejsa :) 

som udgangspunkt koster det ikke noget med mindre du få en revisor eller advokat til at gøre det for dig her kan du sikkert slippe for mellem 1-2.000 kr. 

men du skal stille 80.000 i kapital for moder virksomheden, her efter kan du bruge de 80.000 til at starte et datter selskab som så dit moderselskab ejer 100% aktier i til en værdi af 80k, og hvis du så vil have et til datter selskab skal du yderligere bruge 80.000 som du kan skyde i dit moderselskab for så at oprette det andet datter selskab, så alt i alt 160.000 skal du bruge til som du hæfter for. 

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:33

tn2013:

Et holdningselskab og to datter ApS'er koster  160.000 kr.

80.000 kr. til hver af ApS. kapitals krav.

holdningselskab har også et kapitals krav på 80.000 kr.

men da holdningselskabet nu ejer de ApS for 160.000 kr. samlet, koster det ikke noget.

Se mere  her: http://ivaerksaetter-tips.blogspot.dk/2013/03/holdingselskab.html

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11

Egentligt synes jeg det er lidt skræmmende at du vi være daytrader og oprette selskab og behøver spørge her, for det er udpræget et risiko område  og aner du ikke noget om oprettelse af ApS eller andet, har jeg mere end svært ved at tro du ved nok om daytradig

Du vil aldrig få en bank eller andre til at stille garanti uden du selv tager personlig garanti i den forbindelse, så jeg har svært  ved at se, at du får øget dine mulighder med et ApS eller noget som helst i den stil

Trods det  se DETTE LINK som fortæller om ApS og det at ha holding og ApS sammen. Et klik på linket bør bringe dit lidt nærmere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)