Kære Amino eksperter, Jeg overvejer at etablere et holdingselskabet ApS og herefter at etablere to datter ApS'er. Et Aps er kun til at handle aktier og valuta (daytrader). Et andet Aps er et IT firma. Jeg har handlet aktier i de sidste 5 år. Nu vil jeg starte et IT firma. Derfor tænker jeg på to forskellige løsninger: 1. Løsning: et holdningselskab og to datter ApS'er, et ApS er kun til at handle aktier og valuta. Jeg tænker på denne løsning fordi der er muligheden for risikoafgrænsning, låne penge til datter driftsselskaber, eller kapitalen flyttes efter behov. 2. Løsning: et holdningselskab og et datter ApS (IT firma). Jeg handler aktier og valuta som privatperson. Hvilken løsning er bedre med hensyn til skat af aktieindkomst og omkostninger? Hvad koster at oprette et holdningselskab og to datter ApS'er? Takker David
|
tn2013:Hvad koster at oprette et holdningselskab og to datter ApS'er?
Hejsa :)
som udgangspunkt koster det ikke noget med mindre du få en revisor eller advokat til at gøre det for dig her kan du sikkert slippe for mellem 1-2.000 kr.
men du skal stille 80.000 i kapital for moder virksomheden, her efter kan du bruge de 80.000 til at starte et datter selskab som så dit moderselskab ejer 100% aktier i til en værdi af 80k, og hvis du så vil have et til datter selskab skal du yderligere bruge 80.000 som du kan skyde i dit moderselskab for så at oprette det andet datter selskab, så alt i alt 160.000 skal du bruge til som du hæfter for.