Hej Jeg har en mindre bibeskæftigelse, hvor jeg har en del udlandshandel. I den forbindelse opstår der en del valutakursdifferencer. Jeg er i tvivl om, hvor det skal tælles med i forbindelse med årsopgørelsen. I mit regnskabsprogram E-conomic står det under punkterne renteindtægter og renteudgifter. I punkt 111 skal angives: Overskud af selvstændig virksomhed før beløb overført til medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag og før renter: Jeg er med på, at jeg her skal angive årets resultat - uden renteintægterne/-udgifterne fra banken - men skal jeg også regulere for valutakursdifferencerne? Hvis ja - skal jeg vel angive dem et andet sted?? |
Hm tror jeg har luret den:
I punkt 111 - angiver jeg årets resultat før renteudgifter/-indtægter og valutakursdifferencer
- Renteudgifterne angiver jeg i punkt 117 Renteudgifter i virksomheden - og fratrækker det i punkt 42 - så jeg ikke får fradraget 2 gange
- Mit valutakurstab i forbindelse med valutakursdifferencer bogføres i punkt 116 Anden Kapitalinkomst i Virksomheden med et minus foran.
Lyder det ikke meget rigtigt? Skal lige nævne, at det køres som en personlig virksomhed (ikke virksomhedsordningen).