Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en fornuftig pris?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget er der fornuft i at tage for en annonce omkring salg / udlejning af boliger / erhvervslokaler - (af alle typer).

Fast pris for hele den tid annoncen ligger på en website?

Fast pris pr dag?

Pris som er baseret på det forventet gennemsnit liggedage?

Lad os tage udgangspunkt i pris pr. dag. Er det rimeligt at tage ...

1,- kr om dagen / 2,- kr om dagen / 3 kr om dagen / 4 kr om dagen / 5 kr om dagen / eller mere?

Kom gerne med jeres holding til hvad I vil give for at have jeres bolig annonce på en website, hvor alle andre boliger også er med, således der er lige vilkår.

Har du nogen ideer til hvad sådan en boligesite skal have af funktioner / overvågning / søgning?

Håber på en masse info om jeres holdninger til dette emne

Venligst

René Buch

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange af denne typer sider er jo bygget op omkring gratis princippet, hvor man så frit kan tilkøbe ekstra ydelser - f.eks fremhævning, topmenu, ekstra beskrivelse, ekstra billeder osv.

Hvis du kigger på nogle af de større sites med rigtig mange besøgende ligger det på ca. 400 dkk pr. år.

Der er også nogle der tilbyder betaling pr. henvendelse.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 16:07

400,- kr. for en bolig der er til salg i et helt år syntes jeg er en fornuftig pris

Taler vi der imod om erhvervslokaler så er det helt ufattelige priser der opkræves af disse udlejer, lad os kigge på www.lokalebasen.dk og deres prisliste der således ud - det er jo helt vildt!!!!

StørrelsePris pr. måned
0 - 249 m² 595 kr./stk.
250 - 499 m² 995 kr./stk.
500 - 999 m² 1.845 kr./stk.
1.000 - 1.999 m² 2.875 kr./stk.
2.000 - 9.999 m² 4.375 kr./stk.
Over 9.999 m² 9.750 kr./stk.

Om jeg begriber de har kunder i forretningen, men på deres website skiver de dette " I 2011 samarbejdede vi med 692 udlejere og sørgede for, at 562 lokaler blev udlejet."

Jeg har den holdning til disse priser at det er det rene tyveri - tager man prisgruppe nr 3 med 500 - 999 m2 så koster det for et år 22.140,- kr plus dansk moms - fuldstændigt forrygt i mine øjne, det er netop denne grådighed der har sat mig igang med mit projekt, for det kan ikke være så meget værd at formidle kontak mellem lejer og udlejer.

boliga.dk holder sig heller ikke tilbage med høje priser tjek her ved tillægs køb http://www.boliga.dk/annoncer#priser ud over dette skal man have købt en "licens" til som jeg husker det 1.495,- kr plus moms for i det hele taget at kunne have en annonce på den site - vil man have ekstra foto på sin annonce ud over dem ens egen mægler tager, har boliga naturligvis også en løsning på dette til 1.499,- kr. eller 1.799,- kr. vil man holde øje emd trafikken på ens annoncer er det lige 25 kr. mere pr måned.

Så er der jo alle de tvunget udgifter til diveres eftersyn af boligen når den sættes til salg, så det løber ufatteligt hurtigt op i vilde priser, bare for at fortælle -

Hey se lige her jeg vil godt sælge mit hus

Kan dælme ikke være rigtigt at stakkels Hr & Fru Danmark skal flås på den måde

vælger man den sælg selv løsning der tilbyde på førnævnte website samt dba og robinhus, så "slipper" man med 3.495,- kr for 6 måneder = 180 dage á 19,41 kr. .... med mulighed for at kunne nå ud til 1.600.000 bruger (pr måned) ... læg mærke til ordet MULIGHED ... der gives ikke garanti for antallet af besøg / sidevisninger

Venligst

René Buch

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:20

Spændende Rene - ser ud som om der er basis for konkurrende produkt - absolut.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 16:34

det mener jeg så bestemt der er, men hvor dælnen skal man lægge prislejet?

måske på 5,- kr. pr. dag og give 100 % rabat år 1 for at få annoncerne ind og der efter en gradvis forsøgelse?

eller?

Venligst

René Buch

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Fra  123udlejning Skrevet kl. 16:38

Spændende emne.

Mener personligt at prisen afhænger af mængden af besøgende på hjemmesiden, og dermed antal eksponerede eventuelle købere/lejere. Altså betaling per henvendelse, eller betaling for at få vist sine kontaktoplysninger, evt. 

Hvad der angår betalingssystemet, kunne man tilbyde en gratis periode på f.eks. 14 dage, så folk kunne se om det var noget for dem. På den måde kunne man også hurtigt opnå en større mængde annoncer, og dermed en stærkere indeksering på Google

Mvh

Alexander Svensson,

Projekt- og strategileder, 

http://www.123udlejning.dk/ 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 17:14

Uanset hvilken fantasi og krumspring man laver for at lokke kunderne til, så kommer man ikke uden om prisen ofte er meget afgørende for et projekt bliver en fiasko eller det modsatte.

Jeg forventer naturligvis en vis medvind med min ide, dog skal jeg have brugerne ind for at kunne opkræve betaling med god smag i munden.

Bruger de kommer når annoncerne er der, annoncerne udebliver hvis det er for dyrt, så er vi igen retur ved prisen.

Jeg ser en vis fornuft i at tilbyde 100 % rabat, hele år 1, da jeg ikke kan vise kunden der er så og så mange bruger på en sprit ny site.

I min lille verden er det logik for burhøns.

Men hvor skal pisen ligge? 600,- kr. for 365 dage = 50 kr. pr. måned? fint nok for en tagdækker der gerne vil have fat i alle huskøberne. Men ret skidt for ejeren af en andelsbolig i Valby, hvor den forventet liggeperiode er meget kort, under 150 dage og derfor er det jo procentvis dyrt for denne ejer af andelsboligen.

tænke tænke tænke tænke, det er ik helt let at finde den rette pris.

Venligst

René Buch

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 32
Fra  123udlejning Skrevet kl. 18:44

Det er meget rigtigt :)

Du kunne jo give brugerne to muligheder:

1. At betale et år forud, men dermed få rabat i længden (ex. 1,- om dagen i et år = 365,-)

2. At betale i mindre bidder (pr. måned) indtil annoncen fjernes (ex. 2,- kroner om dagen = 60,-/mdr. = 720,- om året), så får man begge segmenter af potentielle kunder :)

Mvh

Alexander Svensson,

Projetkt- og strategi-leder,

http://www.123udlejning.dk/ 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 19:08

Helt klart noget der har været tænkt på mange gange i dette projekt.

men igen hvor skal prisen lægges?

de 1 til 2 kr du taler om dem finder jeg meget fornuftige, men spørgsmåler er så om det kan løbe rundt med 1 kr om dagen, hvis man kun har en markedsandel på eks. 12 %

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)