Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilsalg og rubrik 111

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens

Vi sidder og kæmper med en lille hage omkring den kære rubrik 111 i min udvidet selvangivelse. Efter 4 år har jeg solgt min firmabil og dette giver nye forhold, som vi ikke har 100% styr på. Her er situationen:

Bilen er blevet afskrevet de tidligere år, så den nu har en restværdi i regnskabet på: 61.425 kr. (fremgår i Balancen under Aktiver) Der er ikke afskrevet i salgsåret 2012.

Bilen er blevet solgt af firmaet for 90.000,- på baggrund af skriftlig vurdering fra autoriseret forhandler.

Bogføringsmæssigt er der foretaget følgende:

- krediteret afgang i Balancen (købsværdien)

- debiteret Tilbageført Afskrivninger fra alle de tidligere år

- debiteret salgspris i Balancen under posten for billån (likvid post)

- krediteret gevinst i resultatopgørelsen

Da der er en gevinst bogføringsmæssigt bliver resultat før renter den værdi højere (61.425,- minus 90.000,- = 28.575 kr.).

Det formoder vi skal indgå i resultat før renter, så man beskattes af denne værdi også - er dette korrekt?

Vi krydser alt hvad vi har på, at nogle kan hjælpe med denne, tak.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 13:51

Uden at jeg kontrolleret dine bogføringer, så differencen på skattemæssege afskrivninger kontra salgspris alså avance som skal fremstå som krediteringer i resultatopg.

Så ja

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 13:59

Vi mener ikke, at der er hverken skattemæssige eller bogføringsmæssige afskrivninger i salgsåret.

Er dette korrekt?

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 20:20

Jeg er nødt til at have professionelle øjne på netop dette spørgsmål samt andre småting, så jeg har lavet et opslag i rette gruppe her på Amino, med henblik på et møde med et klogt hoved:

http://www.amino.dk/forums/t/189869.aspx#1275453

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)