Jeg sidder lige her og ekspederer en ordre en sen lørdag aften - nej, jeg har åbenbart ikke noget liv - og jeg tænkte på, hvornår man egentlig må hæve pengene for salget?
Ordren er pakket og pakkelabel er printet og sat på. Men må pengene hæves nu eller først, når pakken faktisk bliver overdraget til Post Danmark, som pakken i dette tilfælde skal med? Dvs på mandag?
Det flinke er jo at gøre det mandag, men når man er så glemsom, som jeg er, så ville jeg egentlig helst gøre det nu, mens jeg husker det - HVIS det er lovligt. :)
Det var mere definitionen af "når varen er sendt". Om det var når ordren var pakket og label - og dermed tracking nummer - var lavet og sat på og venter afhentning. Eller først når den rent fysisk er overdraget til fragtselskabet og ude af døren.
Jeg har et andet spørgsmål ang det her der stadig er on topic. det kom sig af en kunde der skrev vredt til mig på trendsales, over at trendsales havde trukket penge fra hans konto for at produkt jeg ikke havde sendt endnu. Hvortil jeg måtte henvise til trendsales support.
Situationen var den at jeg fik en bestilling på et produkt jeg lige havde udsolgt, informeret kunden før accept af handel og kunden accepteret den forsinkede leveringstid, hvorefter jeg godkender handlen. Her skal man så på trendsales vælge hvornår man leverer hvor jeg så valgte 8-10 dage. I det øjeblik man godkender handlen dog, ligegyldigt hvor længe der går før jeg fremsender varen. Så trækker trendsales beløbet fra min kunde. Ville det ikke også være brud på lovbestemmelsen nævnt i denne tråd?
"Når pakken er afsendt" er et definitions spørgsmål. Personlig gider jeg ikke at aflevere den til Post Danmark og så finde ud af at man ikke kan hæve betalingen. Derfor hæver jeg betalingen når pakken er pakket og pakkelabel er sat på.