Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af penge tjent på spread betting i England

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har en konto hos en engelsk broker, hvor jeg primært handler det tyske DAX (svarer til vores C20 index). Det foregår via en "spread betting" platform, og må derfor betegnes som spilleindtægt. Er der nogen der ved, hvorledes skattereglerne er for sådanne indtægter?

Jeg mener jo det burde være skattefrit, da det er gevinster fra spil...

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Investorcat.

Du skal selv oplyse en eventuelt spreadbetting gevinst fra en UK broker til SKAT. Gevinsten vil blive beskattet som kapitalgevinst/kapitalskat på finansielle instrumenter.

Gevinster er kun skattefrie ved brokere der har licens i DK og ifølge den ny spillelov omfatter det IKKE finansielle instrumenter....desværre.

Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 32
Fra  Preggio.dk - Din egen jordemoder hjem til dig Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Normale bettinggevinster er skattefrie hvis udbyderen har licens i EU, uanset om de har dansk licens. Hvis spread betting betegnes som en spilleindtægt kan jeg ikke se det skulle være anderledes her.

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, kun hvis udbyder har licens i DK. Du bør læse den ny spillelov.

Man begår skattesvig hvis man ikke opgiver gevinster fra alle andre brokers

Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 32
Fra  Preggio.dk - Din egen jordemoder hjem til dig Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nix. Gevinster er skattefrie hvis udbyderen har licens i EU uanset om de har licens i DK også. Spillesiderne må dog ikke udbyde spil der "henvender sig til danskere" hvis de ikke har en dansk licens. Det vil som udgangspunkt sige, at de ikke må have dansk sprog på siden etc.


Det er ikke ulovligt (eller skattepligtigt) for SPILLEREN at spille hos en udbyder uden dansk licens, hvis denne har licens i EU.

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tager fejl Martin. Det har intet med EU licenser at gøre men DK licens.

Spreadbetting på finansielle instrumenter er IKKE omfattet af den ny spillelov i Danmark = fuld beskatning for Danske statsborgere.

Pas nu på hvad du skriver for folk begår skattesvig hvis de ikke opgiver deres gevinst. Hvis du er mere i tvivl, så kontakt spillemyndighederne. De skal nok forklare dig hvordan det hænger sammen.

Jeg spreadbetter selv i UK og CFD trader i Sverige og Tyskland samt DK. Loven er ganske klar og tydelig.

Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 32
Fra  Preggio.dk - Din egen jordemoder hjem til dig Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Well, vi har snakket forbi hinanden så. Så er det fordi der differencieres mellem spreadbetting og almindelig betting. Det kan godt være der er særregler på førstnævnte område, men almindelig betting hos bookmakere er skattefrit hvis firmaet har en EU-licens og det er 100% sikkert.

Tilmeldt 25. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du roder nok sportsbetting og spreadbetting på finansielle instrumenter sammen. Nu var det jo det spreadbetting trådstarter spurgte om og der er skatten altså som jeg har svaret.

Ved sportsbetting KAN gevinsten være skattefri HVIS reglerne i den ny spillelov er opfyldt. Ved spreadbetting på finansielle instrumenter kan der aldrig blive tale om skattefrihed på gevinster.  

Det er kun i UK at spreadbetting er skattefrit og KUN for Engelske statsborger.

 

Vedr. Sportsbetting smider jeg lige et link med en kort forklaring om de regler der skal opfyldes.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788633

Man bør dog læse den ny spillelov da man ret hurtigt kan komme i udføre hvis man spiller på ikke godkendte udenlandske sider og så ellers kontakte SKAT hvis man er i tvivl.

 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok det vil altså sige, at indtægt tjent via spread betting beskattes som kapitalindpskomst, selvom der er tale om spilleindtægt?

mvh

Investorcat

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat kan vel svare på sådan et spørgsmål :) Få det dog på skrift :)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)