Hej i hytten.
Jeg vil lige gøre opmærksom på at der er forskellige typer for SMS-kommunikation. Bl.a 1-vejs og 2-vejs.
1-vejs er ganske glimrende til service meddelelser og lignende. MEN. Så snart det skal ud at ramme et privat forbruger og har et markedsførings relateret mål, så er der forskellige krav i henhold til lovgivningen. Blandt andet skal man som forbruger kunne afmelde sig denne service, lige som det kendes fra e-mail.
Ved 2-vejs kommunikation er der ofte større chance for at få forbruger til at tilmelde sig din service, da den kan ske hvor som helst.
Eksempel: Forbrugeren sender en SMS til nummeret 1245 indeholdende virksomhedens keyword. Det kunne være "kundeklub". Herefter er det så muligt at segmentere med det samme. Det kan gøres ud fra postnummer, køn, navn og lignende. Forbrugeren skriver bare "kundeklub 8000" som eksempel.
Ved 1-vejs kommunikation skal tilmelding typisk ske ved en papirlap, og så er der en som skal tilføje data manuelt. Bøvlet arbejde.
Det var bare lige for at fortælle lidt om forskellen og mulighederne.
Selve servicen er en som jeg også selv udbyder. Der er blandt andet også mulighed for integration via API.
Du skal være velkommen til at kontakte mig, hvis du er interesseret i at høre mere.