Hej kære Aminoer. Jeg står med det problem, at jeg har en idé til et stykke software, som vil gøre livet lettere for en række virksomheder. Jeg ved mere eller mindre 100%, hvordan systemet skal skrues sammen. Min udfordring er, at det mildest talt er en tilgroet jungle hvad gælder gennemsigtigheden på software-markedet. Hvor finder jeg den billigste/bedste leverandør? Hvordan sikrer jeg mig, at den løsning der bliver påbegyndt af programmør A, kan fortsættes af programmør B, så jeg ikke lige pludselig står med et system, jeg har betalt boksen for, men som er umuligt for næste udvikler at komme videre med? (I kender mundheldet "Det er altid ham før mig, der har klokket i den!"). Hvor finder jeg en, som evt. har lyst til at gå med i projektet for %'er snarere end ren aflønning? Hvad er mulighederne for outsourcing? Opvejer besparelserne på prisen, den ekstra tid der går med at formidle ideen - Og lever outsourcede programmører op til aftalen? Som I kan se har jeg en del spørgsmål og min frustration skyldes, at jeg ved, at der er efterspørgsel på det her system, men at jeg aldrig været ude at indhente tilbud på projekter af den her type før. |
Hej Ulrik
Jeg vil starte med at give dig et godt råd "bruge Google" han er nemlig din ven :) Her på Amino oprettes der meget tit tråde som din, søg lidt rundt og du vil finde guld!
Ulrik:Hvor finder jeg en, som evt. har lyst til at gå med i projektet for %'er snarere end ren aflønning?
Han kan findes her på Amino eller andre foras du skal blot huske at du nok ikke skal lægge dine forventninger på en 50/50 deal med mindre du selv har andet at byde ind med, ud over din ide, sagt på en anden måde forvent at give flere % til en programmør hvis du kun har din ide.
Ulrik:Hvordan sikrer jeg mig, at den løsning der bliver påbegyndt af programmør A, kan fortsættes af programmør B, så jeg ikke lige pludselig står med et system, jeg har betalt boksen for, men som er umuligt for næste udvikler at komme videre med? (I kender mundheldet "Det er altid ham før mig, der har klokket i den!").
Det gør du ved at tale med forskellige programmører du får anbefalet, her kan du danne dig et overordnet overblik. Hvis du er helt kold i den retning, skal du nok lade din kommende programmør råde og vejlede dig til den rigtige platform. Sørg for at bruge NDA hvis du mener din ide er top!
Ulrik:Som I kan se har jeg en del spørgsmål og min frustration skyldes, at jeg ved, at der er efterspørgsel på det her system, men at jeg aldrig været ude at indhente tilbud på projekter af den her type før.
Få lavet en kravspecifikation, forklar så meget du kan i tråden her eller opret en ny tråd, få kontakt til en der ved hvad det drejer sig om.
Held og lykke med det
/allan