Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B webshop, hvad med Visa Fraud ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften

En der en venlig sjæl der kan pege mit i retning af nogle information om hvordan det er med B2B webshops og visa/dankort svindel?
Jeg har rimelig styr på Business to Private, men hvad er regler hvis en erhverskunde for stjålet sit kort og en anden bruger det til bestille i min webshop?

Eller hvis et stjålet kort bliver brugt til at bestille til en fake firma adresse ? 

Hej

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:02

De samme som ved B2C, men de er det dyre ting, så kan det godt være, at du ik kan få Verified eller SecureCode på transaktionerne...

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 21:26

Jeg forstår ikke rigtig dit svar

Hej

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:03

Reglerne er de samme, som ved B2C handel...

Hvis du sælger dyre produkter, som der bliver købt mange af med stjålne kort, f.eks iPhones eller computere, så er du en risiko kunde, og dermed er det ik sikkert, at du kan få Verified eller SecureCode på transaktionerne, så du er beskyttet med fraud...

Du nævner intet om, hvilke produkter eller beløb evt betalinger er på, så svaret er meget generelt...

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 17:47

Hej Mads,

Overordnet set er der ingen forskel på om det er B2B eller B2C.

Hvis en erhvervskunde får stjålet sine kortoplysninger og de bliver misbrugt i din webshop, så er det som udgangspunkt dig det hæfter.

Som Fashion-Seller også skriver kunne det være en mulighed for dig, at benytte VbV eller MasterCard Securecode da risikoen så overgår til kortudstederen. Du skal dog være opmærksom på, at dette ikke gælder Dankort og Visa/Dankort da disse i alle tilfælde regnes som Dankort. Langt de fleste Dankort er Visa/Dankort og nogle udenlandske indløsere tilbyder derfor, at håndtere Visa/Dankort som rene Visa kort, hvorved du godt kan benytte VbV.

Man må gå ud fra, at langt de fleste af dine kunder vil benytte firmakort (Business eller Corporate kort). For kort udstedt udenfor Europa, gælder der nogle specielle regler når det gælder VbV og SecureCode, men det kan din indløser forklare dig meget mere om Smile

Håber det hjælper lidt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  FraudID ApS Skrevet kl. 18:05

Hej Cookie,

Hvis kontoen er lænset ved brug af et betalingskort, som er tilknyttet kontoen, så er det ikke kontoindehaveren som dækker, men banken eller forretningen hvor det er misbrugt.  

Hvis der derimod er tale om decideret indbrud i netbanken (hacking, real time phishing og lignende) så er det kontoindehaveren som skal dække tabet og det kan man, som du skriver, forsikre sig imod.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40

Kristian Stephansen:

Hvis kontoen er lænset ved brug af et betalingskort, som er tilknyttet kontoen, så er det ikke kontoindehaveren som dækker, men banken eller forretningen hvor det er misbrugt.  

Hvis der derimod er tale om decideret indbrud i netbanken (hacking, real time phishing og lignende) så er det kontoindehaveren som skal dække tabet og det kan man, som du skriver, forsikre sig imod.  

Tak - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)