3 startede forleden krigen ved at inkludere ubegrænset taletid i alle deres pakker. Dagen efter fulgte datterselskabet Oister op med en lignende pakke til en matchende pris og i dag har Telia taget konsekvensen og har lanceret tilsvarende pakker med fri tale. Det ser ud til at taletiden fremover vil være inkluderet ligesom fri sms og mms nu har været det i nogle år, og at den månedlige pris fremadrettet udelukkende vil afhænge af dataforbruget. Telia har dog i første omgang, modsat 3, valgt at bibeholde nogle af de billige pakker med en mindre mængde taletid.
Det bliver spændende at følge de kommende uger, for med Telias indtog i krigen, er TDC og Telenor simpelthen nødt til at reagere og det samme er deres lavprisselskaber. Mit bud er, at en pakke med fri taletid, sms og mms, samt en mindre mængde data fremover vil koste under 150 kr. om måneden, hvis CBB og Telmore hopper med på vognen. Der er helt sikkert nogle teledirektører, som bander 3 langt væk i øjeblikket!
Det er dejligt med nogle selskaber der går forrest og finder nye måder at vinde kunder på i stedet for at tude over at skype "stjæler" deres profit :)
Eller man kunne se det som et nødvendigt træk, hvis man ønskede at fastholde kunder på det traditionelle telemarked. Som du netop nævner skype, så er lte-netværket jo netop en gave og en forbandelse for gsm.
være inkluderet ligesom fri sms og mms nu har været det i nogle år, og at den månedlige pris fremadrettet udelukkende vil afhænge af dataforbruget. Telia har dog i første omgang, modsat 3, valgt at bibeholde nogle af de billige pakker med en mindre mængde taletid.
Det vil der også være et marked for i et stykke tid. Der er mange mennesker, der ikke bruger deres monil ret meget, og for dem vil det ikke giver mening at skulle betale eg 150 kr om mdr, men hvad, det kan ændre sig over tid
Det bliver spændende at følge de kommende uger, for med Telias indtog i krigen, er TDC og Telenor simpelthen nødt til at reagere og det samme er deres lavprisselskaber. Mit bud er, at en pakke med fri taletid, sms og mms, samt en mindre mængde data fremover vil koste under 150 kr. om måneden, hvis CBB og Telmore hopper med på vognen. Der er helt sikkert nogle teledirektører, som bander 3 langt væk i øjeblikket!
Godt nok tilbyder de flat-rate på tale, men hvad sker der med Data? :) jeg læste en artikel inde på eb.dk igår - i princippet er det blevet dyrere for mange som bruger data + tale nu så hut jeg visker?
Godt nok tilbyder de flat-rate på tale, men hvad sker der med Data? :) jeg læste en artikel inde på eb.dk igår - i princippet er det blevet dyrere for mange som bruger data + tale nu så hut jeg visker?
Det sker det over tid at tale bliver flaterate, og du kommer til at betale mere for data. Nogen kan spare mange penge, mens andre ikke kan, sådan vil det altid være.
Efter smartphones fik Hotspot mulighed, er mobilt bredbånd abonnementerne jo blevet knap så brugbare kontra taletidspakker inkl data.
Hvis mobilselskaberne fremtidigt ønsker at sælge meget "Mobilt bredbånd" må de jo enten trække data ud af mobilabonnementerne eller nedsætte hastigheden på dem, alternativt som nu begrænse mængden.
Amerikanerne har længe haft flatrate muligheder til meget lave priser, så jeg vil tro de nuværende prismodeller er kommet for at blive.
Set udefra er det jo fuldstændigt tåbeligt, at tilbyde de store datamængder ( med tophastigheder) i taletidspakkerne - det vil på lang sigt komplet underminere både mobilt bredbånd og adsl markedet. Det undre mig derfor lidt at Telia går med på vognen - Det ville nok have været mere logisk at lade Callme rende med den opgave.
Det undre mig i øvrigt meget at TDC overhovedet stadigvæk eksisterer - deres priser er jo flere 100% højere end nærmeste konkurrenter. Mon ikke snart der også sker noget der.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Det undre mig i øvrigt meget at TDC overhovedet stadigvæk eksisterer - deres priser er jo flere 100% højere end nærmeste konkurrenter. Mon ikke snart der også sker noget der.
Det er fordi de går efter et andet kundesegment end lavprisselskaberne, og da de ejer et par store lavprisselskaber, så er der ingen grund til at frygte at TDC ikke overlever :-)