Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google roder rundt i mobil og pc målretning - hva' gør jeg forkert?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Ny Form Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så jeg har et ret irriterende problem med AdWords.

Jeg har oprettet en kampagne for en af vores fysiske butikker, hvor jeg efterfølgende har oprettet to annoncegrupper med der tilhørende annoncer.
Annoncegrupperne hedder henholdsvis "almindelige annoncer" og "mobil annoncer", og jeg har sat flueben i "mobil" ud for annoncerne under annoncegruppen "mobil annoncer".

Nu vil jeg så mene at jeg er good-to-go, og at mine mulige kunder finder mine almindelige annoncer fra stationære pc'er/laptops og mine mobilannoncer fra deres mobiltelefoner, men nej...

Jeg har foretaget denne søgning på pc, og mit resultat varierer imellem almindelige og mobil annoncer.

Hvis jeg foretager søgningen "ny form langelinie" (uden " tegn) på min mobil, så varierer mine resultater ligeledes.

Det er ret tydeligt at se forskel på almindelige og mobil annoncer, da ordene mobil og tablet blandt indgår i mobilannoncerne.

Er der nogen der kan hjælpe???

Besøg min personlige blog på www.jesper-holst.dk.

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 13:54

Hejsa

Når jeg klikker på linket ser jeg kun en Adwords annonce og det er dig egen og denne annonce er en web annonceSmile

Bruger du forbedrede kampagner eller gamle kampagner?

Tidligere blev målretning mod enheder bestemt på kampagneniveau med de gamle kampagnemuligheder og det var god kutyme at oprette en kampagne til web og tablets og en til smartphone.

Hvis du har planer om at teste det flere gange, så gør dig selv den tjeneste at bruge værktøjet 'Annonceeksempel og diagnose' som findes under 'Værktøj og analyse'. Så genererer dine annoncer ingen visninger og du forbedrer din CTR.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Fra  Ny Form Skrevet kl. 14:03

Hej mbsp.

Jeg bruger forbedrede kampagner, så jeg går ikke ud fra at det generer, at jeg har to annoncegrupper til henholdsvis mobil og stationær?

Jeg har som sagt problemet på både mobil og stationær, og det irriterer mig grænseløst at Google ikke viser de ønskede annoncer!

Har du andre bud på hvad problemet kan være?

Hvis du prøver at søge på "ny form søndervig" (uden " tegn), så får jeg i skrivende stund en mobil annonce frem.
Omvendt viser en mobilsøgning på "ny form langelinie" en normal annonce i stedet for en mobil annonce.

Jeg fatter det seriøst ikke, for jeg synes jeg har gjort det efter bogen.

Tak for tippet mht. værktøjet, det kendte jeg ikke, men det bliver brugt fremadrettet :)

Tilmeldt 25. Dec 06
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 14:25

Hej Jesper

Må indrømme jeg er ikke selv gået over til forbedrede kampagner, fordi at præcis sådan noget her ville ske.Google mener at det er blevet mere simpelt med de forbedrede kampagner, men jeg er ikke helt enigSmile.

Har du ikke mulighed for at lave 2 annoncer og så målrette den ene mod web og tablets og så lav en ny kun til mobil?

Kan godt se at dit telefonnummer fremtræder osv.

I værste fald kan vi måske fortsætte dialogen per telefon. Giver gerne 15 min gratis rådgivning per telefon.

Mvh

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Fra  Ny Form Skrevet kl. 14:32

Hej igen.

mbsp:
Har du ikke mulighed for at lave 2 annoncer og så målrette den ene mod web og tablets og så lav en ny kun til mobil?

Hvad mener du med det?

Jeg har lige nu 4 annoncer (2 under mobil ann. gruppe og 2 under almindelig ann. gruppe), og de to første er (skulle gerne være) målrettet mod mobilbrugere.

Det ville være super hvis du ville hjælpe over telefon.

Hvordan kan jeg kontakte dig?

Tilmeldt 25. Dec 06
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 14:45

Hej igen

Hvis du skriver dit telefonnummer i en privatbesked, kan jeg ringe dig op med det samme.

Mvh

Tilmeldt 25. Dec 06
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 15:19

Hej Jesper

Fandt svaret på irritationen.

Når man opretter annoncerne som du har gjort, bliver de også vist på computer. Dog er de annoncer som du har markeret til mobile enheder, dem som Google primært vil bruge til de mobile søgninger. Dermed belønner Google annoncører der opretter mobil optimeret annoncer.

Så i dit tilfælde hvor du vil have en specifik tekst til mobilen kun, skal du nok oprette målrettede kampagner mod mobilen, som jeg foreslog i telefonen.

Her er hvad de selv skriver:

Vælg "Mobil" for at optimere din annonce eller en udvidelse til mobilenheder.

Sådan fungerer det: Mobiloptimerede tekstannoncer og udvidelser foretrækkes på mobilenheder. Standardtekstannoncer og -udvidelser foretrækkes på stationære pc'er og bærbare computere eller tablets.

Værd at vide: Hvis din annoncegruppe indeholder mobiloptimerede tekstannoncer, kan disse annoncer vises på stationære pc'er, bærbare computere og tablets.

Annoncetips! Skriv annoncetekst, som fremhæver mobilspecifikke tilbud eller rabatter. Eller brug en mobiloptimeret annonceret webadresse.

Udvidelsestips! Fremhæv funktionen "Find butik" eller tilbud i din fysiske butik med mobiltilpassede websitelinks. Vis et link, hvor man kan downloade eller åbne din mobilapp med en appudvidelse.

God arbejdslystSmile

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Fra  Ny Form Skrevet kl. 15:32

Hej igen.

Først og fremmest tak for hjælpen over telefonen :)

Det lader til, at der ikke er andet for end at lave en kampagne kun til mobilannoncerne, dog er der et problem.

Hvis jeg opretter en ny kampagne, og vælger at skifte til de gamle indstillinger, så advarer AdWords om at man ikke kan målrette annoncerne mod mobile enheder - hva' sker der for det?

mbsp:
Når man opretter annoncerne som du har gjort, bliver de også vist på computer. Dog er de annoncer som du har markeret til mobile enheder, dem som Google primært vil bruge til de mobile søgninger. Dermed belønner Google annoncører der opretter mobil optimeret annoncer.
¨

Lige mht. ovenstående så forklarer det ikke hvorfor at mine almindelige annoncer popper op på mobilen, når jeg nu har været så dygtig (i Googles øjne) at målrette annoncer mod mobiltelefoner?

Tilmeldt 25. Dec 06
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 15:54

Det var så lidt.Smile

nej du har ret, Det eneste jeg kunne komme i tanke om var at de almindelige annoncer havde en bedre CTR og så Google vælger at vise disse for at få flere kliks. Kan også være at dine almindelige annoncer har det antal tegn som Google anbefaler til smartphones. Derved er den eneste forskel på almindelige og mobile annoncer at du selvfølgelig har markeret dem til mobile.

Mvh

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)