Hej derude. Jeg går og tænker på at købe en smørrebrødsforretning, arbejdstiderne passer mig rigtig godt, og forretningen er fundet, til at starte med vil beholde mit job jeg arbejder nemlig om aften. (offentlig ansat) Er der nogle derude der kan fortælle mig og diverse regler og rammer ift mit fradrag. Der nogle der fortæller mig at det ikke berør mit fradrag og andre siger at du skal betale skat af dit overskud i butikken med dit fradrag. Jeg er lidt forvirret idet nemlig. Jeg vil nemlig gerne have at min løn fra det offentlig ikke skal blandes med min forretning.... Tænker at forretningen skal være APS. Håber i kan hjælpe mig med dette. Hilsen Gert |
Hvis du opretter et ApS, så bliver du ansat i dit ApS og får udbetalt løn på samme måde som dit alm. lønmodtager job. Det vil bare betyde at du har en større indtægt, som dit fradrag så skal deles ud over. Da nogle fradrag er bestemt af indtægt størrelsen, så kan resultatet være at noget fradag bliver mindre og noget større. I sidste ende kommer du til at betale mere i skat, da du jo får 2 indtægter i stedet for 1.