Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af samarbejdspartner til app udvikling

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en idé til en app jeg gerne vil have udviklet.

Jeg har gennem markedsundersøgelser fundet frem til at der er en solid efterspørgsel efter min app

Nu mangler jeg bare en partner der kan finde ud af at udvikle apps. Jeg er dog meget i tvivl om hvordan jeg skal vælge en partner.

Jeg spekulerer over følgende punkter:

1. Hvordan skal samarbejdet fungere? Jeg vil jo ikke risikere at vedkommende bare stjæler idéen

2. Skal vi være partnere på lige fod således at han vil være en del af firmaet og løbende kan udvikle app'en?

3. Skal jeg tilbyde at betale timeløn for udvikling af app'en og så evt. en bonus når vi når et bestemt antal salg?

4. Skal jeg få et firma til at udvikle den (noget dyrere) og så finde en freelancer til at videreudvikle app'en når nødvendigt?

Er der nogen der har erfaringer/gode råd omkring et samarbejde af denne slags??

På forhånd tak

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:28

Det kommer vel an på hvor mange penge du kan ligge her og nu til dig projekt.

Du har selv meget godt fat i, hvad der er dyrt og vil koste inden projektet er udgivet. 
Derfor skal du måske prøve at opstille 3 budgetter og så ud fra det vurdere hvilken du har råd til her og nu. 

1: Det jo helt op til dig, hvordan du gerne vil have i arbejder. Sørg for at lave en kontrakt, der gør han ikke kan stjæle din idé.

2: Igen kan det være en idé at finde ud af hvordan de økonomi er, så du kan vurdere hvad der bedst kan fungere for dig.

3: Der kan hurtigt komme noget uforudsigeligt som gør det vil tage noget ekstra tid. Derfor kunne det være en god ide at aftale fast pris, så der ikke kommer en kæmpe efterregning.

4: Det er bestemt en mulighed. 

-

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

madssch:
Nu mangler jeg bare en partner der kan finde ud af at udvikle apps. Jeg er dog meget i tvivl om hvordan jeg skal vælge en partner.

Prøv at tage fat i appudvikleren.dk

madssch:
1. Hvordan skal samarbejdet fungere? Jeg vil jo ikke risikere at vedkommende bare stjæler idéen

Til det kan du bruge en NDA.

madssch:
2. Skal vi være partnere på lige fod således at han vil være en del af firmaet og løbende kan udvikle app'en?

Helt op til dig, men du skal nok regne med at give større % til udvikleren end til dig selv, med mindre du selv har andet end selve ideen at byde ind med.

madssch:
3. Skal jeg tilbyde at betale timeløn for udvikling af app'en og så evt. en bonus når vi når et bestemt antal salg?

Der er fordele og ulemper ved alle sammensætninger, ulempen her kan være du går så billigt at du finder en der "kun" har tiden i weekenden, derved vil det trække ud.

madssch:
4. Skal jeg få et firma til at udvikle den (noget dyrere) og så finde en freelancer til at videreudvikle app'en når nødvendigt?

Den mere sikre løsning men som du skriver også en dyrere.

Personligt ville jeg finde en partner, af den grund jeg har min grafisk erfaring at byde ind med, derved ville vi være nogenlunde på linje. Hvis ikke jeg havde andet end ideen, ville jeg nok finde en pris på udviklingen hos et firma, evt finde en investor om nødvendigt.

/allan

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:49

Tak for dine input. Dem tager jeg med mig :)

Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:57

Hejsa,

Vi har arbejdet med forskellige af den slags modeller, og der er mig bekendt ikke en rigtig eller forkert løsning, så det er lidt hvad du selv føler for.

Det nemmeste er selvfølgelig at du betaler nogen for at få lavet appen, evt med en aftale om at følge op om 3,6 og 12 måneder, eller hvad du nu mener er nødvendigt. Du skal have penge op af lommen, men ejer det hele.

At lave et partnerskab med en udvikler gør selvfølgelig du kan få det billigere, problemet er jo lidt hvad du så "kommer med" altså hvis det eneste du har er en ide til en app, så skal du nok ikke regne med at nogen udviklere vil lave 100% af arbejdet for 50% af en app, de kan jo bare lave den selv?

Vi arbejder lidt med en model hvor vi eks koder en app, og betaler for det, hvis vi eks siger det tager 4 måneders arbejde, så skal vores partner arbejde i 4 måneder på at sælge når den er færdig, og de første penge appen tjnener går til at betale dedirekte  omkostninger der var (design/advokat,Fotos/dips)

Det plejer at være en god model men udfordringen er at nogen gange møder vi folk der mener deres ide er så værdifuld af den i sig selv er noget værd, og det er ideer som regel ikke før de bliver eksekveret.

Skriv hvis du vil have noget uddybet

Nicolai

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)