|
Hej Amino Jeg har haft selvstændig virksomhed frem til efteråret 2012. Sidst jeg skulle opgive moms havde jeg af forskellige årsager ikke tid til at få det på plads, så jeg skrev bare 0,- for at slippe for bøder. Jeg skal nu lave moms, fra 2 halvår 2012 kan jeg så bare lægge moms fra 1. halvår med ind og vil Skat så være tilfreds med det? Jeg har tidligere set en revisor der ændrede på regnskab og moms ,da han lavede årsregnskabet. Jeg tænker det her er lidt i samme stil ? På forhånd tak for hjælpen. K.H. Anja |
Som udgangspunkt vil de naturligvis ikke det - moms skal angives i de korrekte perioder og kommer du nu f.eks. med en negativ moms tilbage fra 1 halvår og også andet halvår som jo skal være angivet - så skal du regne med ganske stor risiko for, at skat vil se dine ting ret nøje igennem
Revisor vil ofte ændre årsregnskab - og det kunne han jo har gjort da du vel lukkede ned i efteråret 2012 og der måske håndteret al moms for 2012 som han fandt bedst - men at komme efter fristen for 2012 og så ville rette tilbage, vil kunne skabe en vis opmærksomhed. Kan du så samtidigt påvise, at din 0 angivelse var bevidst forkert, så står du til bøder der vil være større end hvis du helt havde undladt at skrive
Du kan efteranmelde moms - sker via efteranmeldelsesblanket http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=83481&vId=0 mener jeg duer - men var jeg dig, tog jeg og betalte en revisor for at gå det igennem og råde dig, frem for at ryge ud i noget møj.
Uanset det er salgsmoms (hvor du jo har trukket kredit) eller købsmoms (hvor jeg tror de vil blive generelt interesserede i dit regnskab) skal du bestemt ha det løst - som nævnt via revisor er mit råd, men alternativt via skat selv¨
vh
Bliv gratis medlem