Hej Amino Jeg skal til at lønforhandle, og ville egentligt gerne finde et gennemsnit af hvad andre grafikere tjener, så jeg ikke forlanger noget helt urimeligt, men ligeledes heller ikke bliver underbetalt. - Så er der nogle grafikere der vil ud med hvor meget de tjener i timen ville jeg sætte stor pris på at høre det. God dag Mvh. |
svinger fra branche til branche - men ca 30.000 per måned - se her: http://www.lonstatistik.dk/lonninger.asp?job=Grafiker-4226 iflg denne. Du vil møde nogen der tjener meget mere (og endnu flere der påstår de gør) Omkring 30 t per måned - men en startløn ofte en del under - jeg hører om 20-22.000 som ikke værende helt usædvanligt dag ET - Se også på hvor uundværlig du er, og på hvordan du kan begrunde at du skal ha mere - du har været der i xx år - du er drønstabil, du bliver gerne og arbejder hvis det brænder på, du har levet noget unikt osv - du skal gerne selv kunne begrunde hvorfor du skal ha mere, og ofte er en stigning i disse tider på 3% ikke så ringe enda - og stigninger over 10% ret usædvanlige
Hvis du er i fagforening burde denne kunne hjælpe dig med statistik.
vh