Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er din timeløn som grafisk designer i en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal til at lønforhandle, og ville egentligt gerne finde et gennemsnit af hvad andre grafikere tjener, så jeg ikke forlanger noget helt urimeligt, men ligeledes heller ikke bliver underbetalt.

- Så er der nogle grafikere der vil ud med hvor meget de tjener i timen ville jeg sætte stor pris på at høre det.

God dag

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

svinger fra branche til branche - men ca 30.000 per måned - se her: http://www.lonstatistik.dk/lonninger.asp?job=Grafiker-4226 iflg denne. Du vil møde nogen der tjener meget mere (og endnu flere der påstår de gørBig Smile) Omkring 30 t per måned - men en startløn ofte en del under - jeg hører om 20-22.000 som ikke værende helt usædvanligt dag ET - Se også på hvor uundværlig du er, og på hvordan du kan begrunde at du skal ha mere - du har været der i xx år - du er drønstabil, du bliver gerne og arbejder hvis det brænder på, du har levet noget unikt osv - du skal gerne selv kunne begrunde hvorfor du skal ha mere, og ofte er en stigning i disse tider på 3% ikke så ringe enda - og stigninger over 10% ret usædvanlige

Hvis du er i fagforening burde denne kunne hjælpe dig med statistik. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01

svinger fra branche til branche - men ca 30.000 per måned - se her: http://www.lonstatistik.dk/lonninger.asp?job=Grafiker-4226 iflg denne. Du vil møde nogen der tjener meget mere (og endnu flere der påstår de gørBig Smile) Omkring 30 t per måned - men en startløn ofte en del under - jeg hører om 20-22.000 som ikke værende helt usædvanligt dag ET - Se også på hvor uundværlig du er, og på hvordan du kan begrunde at du skal ha mere - du har været der i xx år - du er drønstabil, du bliver gerne og arbejder hvis det brænder på, du har levet noget unikt osv - du skal gerne selv kunne begrunde hvorfor du skal ha mere, og ofte er en stigning i disse tider på 3% ikke så ringe enda - og stigninger over 10% ret usædvanlige

Hvis du er i fagforening burde denne kunne hjælpe dig med statistik. 

vh

Tak Cookie, for et som sædvanligt godt begrundet og konstruktivt svar.

- Jeg googlede dog selv, da der ikke var nogle der skrev, og der fandt jeg også den hjemmeside du linker til.

Men tak for din tid alligevel, jeg og mange andre aminoere sætter stor pris på dine indlæg.

Hav en god aften

Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:03

Hvorfor ikke prøve og se, om du kan arbejde på akkord eller lignende? :) 

Kunne da forestille mig, at man kunne lave nogle gode penge, hvis man gad at arbejde så. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25

LopStaR:

Hvorfor ikke prøve og se, om du kan arbejde på akkord eller lignende? :) 

Kunne da forestille mig, at man kunne lave nogle gode penge, hvis man gad at arbejde så. 

Kan du forklare hurtigt hvad akkord er? Altså hvordan man som fastansat har mulighed for at arbejde på akkord?

- Jeg har lige læst lidt om det her på amino, men for mig at se ser det mere ud til at være noget freelancere kunne gøre brug af?

Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:35

http://da.wikipedia.org/wiki/Akkord_(l%C3%B8naftale)

Det er en aftale, hvorpå du bliver betalt i forhold til det arbejde du laver. 

Altså dem, som virkelig giver den gas på arbejdet og tager ekstra timer osv. Bliver belønnet og kan tjene en del. 

Dem, som ikke gider at lave noget og sørger for at holde alle pauser, tager hjem præcis ved lukke tid osv. Får ikke så meget ud af det.

Jeg arbejder som ufaglært i håndværkerbranchen i mit sabbatår, og på akkord kan jeg lave 3-400 i timen, mens jeg på timeløn kun får 150. 

Jeg ved ikke helt, hvordan det er med den grafiske branche, men da jeg kan forestille mig, at du skal producere noget og så kunne det evt. gøres på akkord. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05

Tak skal du have.

Det vil jeg lige kigge lidt nærmere på!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46689
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18

Husk lige, at som det er nu har du fast løn - akkord vil jo også kunne betyde, at hvis der er for lidt at lave i firmaet, så tjener du ikke ret meget for du kan jo ikke sidde og lave grafisk arbejde som ikke findes - og jeg synes også akkord er tvivlsomt for en designer i det hele taget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12

Det var umiddelbart også det jeg tænkte, fordi der er jo nogle dage hvor der bare ikke rigtigt er noget at lave..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)