Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gi gerne din mening om min ide til en ny virksomhed :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Først, dette skriver jeg, for jeg har brug for at 'komme af med det...'

Jeg går i mine tanker omkring opstart af en konsulent-virksomhed, som henvender sig til butikker, centre og cityforeninger -.

Service-niveauet i mange butikker rundt om i DK er simpelthen for lav.
Jeg er helt 1000 % sikker på, at man ved at yde den bedste service, så kan man tjene mange flere penge!

Ideen opståede lidt ved et tilfælde. (det skal lige siges at jeg idag, sidder som en sælger for et stort energi selskab, og jeg er opvokset/oplært med at man skal behandle alle som man selv vil behandles - Derfor har jeg også været med til at starte et princip i virksomheden 'kunden i centrum') i min erfaring, så har jeg forskellige kurser i salg, service, og coaching, oplæring af medarbejdere, og oplæring af kundeservice i Salg og Service.

Men det hele startede med at jeg var ude og shoppe... i en tøj butik med nyt og moderne tøj, og jeg får ingen hjælp, og da jeg spørger om hjælp, så kan jeg mærke at sælger er ret ligeglade med mig, hvilket fik mig til at gå til kassen med mit tøj, og ligge det der, og sige:

"Jeg tror vist ikke at I har lyst til at sælge noget til mig alligevel" .. Så gik jeg, senere samme dag er jeg i en butik som handler med køb, salg og bytte af spil, film, bøger, cd'er, lp'er osv.. Og jeg spørger efter Mario Kart til en Wii, ekspedienten/sælger kigger på hylden, går ud bagved og kigger, spørger en kollega, kommer tilbage og siger "desværre, det har jeg altså ikke lige nu.... Men jeg kan ringe til dig hvis jeg får det ind" - Herefter finder han så et andet spil til mig som jeg havde efterspurgt.. Denne service, den kan jeg li!! Det fedeste er så, at da jeg har betalt for spillet og går så takker jeg, og siger:

"Tak for en god service, vi ses" - han svarer " Jamen det var så lidt... alt for kunderne. Hej"

Derfor tænkte jeg, der er så mange butikker som virkelig kunne lære noget her!!
Og det så min ide, som jeg har på tegnebrættet, så det er ikke helt færdigt endnu :-)

Alt med hjemmesider og det, det er jeg ved at have styr på, nu er jeg bare så langt at jeg mangler et fedt navn!
Jeg har tænkt:

Care4customers

Men er det ikke lidt slidt med 4/for?
jeg vil gerne have et navn som skriger af: service, glade kunder, tilgang af kunder, og måske event i navnet.. Kan I hjælpe med forslag? :-)

Mvh. Daniel Büssen 

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:36

Navitas (dot dk) laver lign. Du kan evt. kontakte dem

Mvh Nicki. 

Fra Ejstrupholm
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Cartella Skrevet kl. 15:40

Fed idé og du er nok ikke den eneste der render rundt med de tanker :-)
Har selv oplevet dårlig behandling + service i diverse butikker. Man køber intet på grund af behandling og ikke på grund af produkterne (man kan heldigvis finde samme produkter på alt andetsteds).

serviceminded.dk som forslag.

Mvh.
Kristoffer Andersen 

EDIT: serviceminded.dk redirecter til larschristensen.dk, men tal med ejeren af det domæne hvis du ønsker navnet :D

www.cartella.dk - Etuier til 7 tommer tablets.
^Find vores forhandlere inde på sitet.

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 16:44

Jeg er så enig i at, service niveauet er for lavt i danske service virksomheder!

Men jeg tror også det er fordi at virksomheder, ikke er gode nok til at motivere deres medarbejdere. Det bliver meget at man møder, arbejder går hjem om får sin løn. Medarbejderne skal motiveres..

Og så syntes jeg heller ikke at danskerne som forbruger, behandle hinanden godt nok. Jeg har arbejdet i et pizzaria. Mange af kunderne var skide sure, men så var der dem der var pisse flinke og smilte, og seriøst det kan altså rede en dag, for ham/hende der er bag kassen.

Så tænk over hvordan I er når I kommer ind i et servicefirma..

Dbh.

Mads Larsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Skrevet kl. 10:25

Hej med jer.

Tak for Jeres svar, og feedback.
Dejligt at jeg ikke er den eneste som synes at Serviceniveauet er for lavt i mange butikker rundt om i landet.

Og som Mads siger, så er det nok chefen som ikke er god nok til at motivere sine medarbejdere, og det er her at jeg så vil komme ind.
Først vil jeg gå ind være en Mystery Shopper, og derefter vil jeg så fremlægge en rapport og en motivere tale om service, ikke salg.. men Service.
For alle butiksmedhjælpere/ekspedienter/sælgere har lært diverse salgsteknikker og tricks, men det her er kun om Service!

Jeg har selv været på alle mulige salgskurser, men det hele handler om at kunden får en god service, og derved så handler endnu mere. (Service er selvfølgelig en del af et salg, og et salg er en del af en service.. det ved jeg)

Men jeg tror at jeg vil prøve og arbejde lidt mere i det.. :-)

Og tak for navneforslag.. Jeg vil dog stadig i tænkeboks, og håber at andre kan hjælpe. 

Mangler du hjælp til at blive mere aktiv på de sociale medier? -> www.mustgovisual.dk

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 10:41

Hej Daniel,

Det lyder som en fræk måde at afsløre de svageste punkter "medarbejdere" i en butik! :)

Daniel Büssen:
Først vil jeg gå ind være en Mystery Shopper, og derefter vil jeg så fremlægge en rapport og en motivere tale om service, ikke salg.. men Service.
For alle butiksmedhjælpere/ekspedienter/sælgere har lært diverse salgsteknikker og tricks, men det her er kun om Service!

- Jeg kan lide det..! :)

Du vil med andre ord ringe/skrive til virksomheden, og spørge chefen om han kunne være interesseret i at du besøger dem, opfører dig som en lidt besværlig kunde - Og på den måde finder ud af hvor hjælpsomme de er? - Eller hvor servicemindede de er? :)

Personligt synes jeg at det lyder som en kanon ide! :)

- Anders 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 11:10

Hej Daniel

Jeg syntes det lyder som en god idé.

Jeg må dog indrømme jeg ikke bryder mig så meget om idéen omkring at agere mystery shopper. Hvis du skal motivere og arbejde med de mennesker som står i butikken, så kræver det en god portion tillid mellem jer for at få gode resultater. Hvis du åbner seancen med at fuppe dem ind en situation hvor du og chefen kan aflure deres svage sider så tror jeg hurtigt der kan opstå et tillidsbrud og jeg tror mange vil føle sig provokeret. Jeg syntes det er en liiiille bitte smule som hvis man sad og spolede overvågningen igennem for at tjekke sine medarbejdere. Bare med dig som kamera :)

Jeg ville personligt finde det attraktivt med en konsulent/coach som arbejdede efter at få folk til at indse at ens egen dag bliver så meget bedre, hvis man tager sit job seriøst og yder en god service. Måske nogen er generte, måske nogen har svært ved at formulere sig, måske nogen har svært ved at føle sig motiveret eller har problemer med bossen. Men det spørger en mystery shopper sjældent om og det er ikke sikkert at alle gider snakke om det med en person som lige har "snydt" dem.

Håber du kan bruge det til noget.

Held og lykke :) 

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 11:15

Det lyder som en fin idé! Hvad grunden er til den manglende kundefokus hos danske virksomheder er svært at vide, et bud kunne være: dårlige arbejdsforhold, lav løn, dårlig chef, dovenskab, m.m.

Har især oplevet det i tøjbutikker, hvor ekspedienter i mange tilfælde stiller ja/nej spørgsmål i stedet for at engagere kunden i en samtale, eksempel følger:

Ekspedient: Kan jeg hjælpe dig med noget?

Mig: Nej tak, jeg kigger bare.

Ekspedient: Ok, sig endelig til hvis du skal bruge hjælp!

Mig: Det skal jeg gøre, tak.

Jeg forstår ikke hvad det er der får erfarne sælgere til at smide salgs-mulighed væk på denne måde! Det første kunden (mig) tænker er "årh nej, endnu en overhypende salgstype på udkig efter kommision" og afviser derefter per refleks. Et eksempel på god kundeservice (fra den virkelige verden):

Ekspedient: Flot trøje du har kig på (ekspedienten havde "tilfældigvis" en trøje af samme mærke på)

Mig: Hehe, tak

Ekspedient: Kan du finde den i din størrelse? Vi har forresten to af dem for 500 i denne uge

Mig: Medium eller large tror jeg

Ekspedient: Jeg finder den lige til dig

Mig: Jo tak

(jeg går ind og prøver trøjerne, de passer)

Ekspedient: Hvordan ser det ud? Passer de i størrelsen?

Mig: Jo de sidder meget fint.

(vi går op til kassen, ekspedienten lagde mærke til at jeg havde kigget på t-shirts inden jeg kiggede på trøjer

Ekspedient: Er der andet du har brug for? Vi har nogle pæne t-shirts der passer til (peger over mod bordet)

Mig: Njah, synes de er lidt for dyre, så jeg nøjes med trøjerne

Ekspedient: Når du nu køber 2 trøjer, kan jeg vist godt give dig en t-shirt med for 50kr (skilteprisen var 1 for 150kr, 2 for 200kr)

Mig: Det lyder godt, så snupper jeg en t-shirt også.

Jeg oplevede dette i !Solid butikken i Aarhus (Bruuns galleri) for nogle år siden, inden jeg flyttede fra byen vendte jeg tilbage til butikken flere gange og oplevede generelt engagerede medarbejdere og har brugt en stor del af mit tøjbudget i den pågældende butik.

Jeg fik virkelig øjnene op for hvor uengagerede og uservicemindede mange danske ansatte er da jeg var en tur i Sydafrika sidste år, har aldrig oplevet bedre smilende og engagerede approach til kundeservice i andre lande jeg har været i. Måske har det noget at gøre med udbud og efterspørgsel på arbejdsmarkedet, måske har det noget at gøre med drikkepengekulturen). Det danske mindset når det kommer til drikkepenge er i øvrigt ret underligt og jeg synes det bedste eksempel herpå er et skilt der hænger i O'Learys bar i Kastrup lufthavn hvor der står:

"The more you tip, the nicer we are!"

Jeg har sjovt nok altid ment det var omvendt ;)

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:54

Syntes det er en god ide. Jeg tror dog den store udfordring bliver at få foden indenfor i butikkerne. Kunne godt tænke mig at det er den slags der nemt bliver "sparet" væk, da det er svært at se det give et afkast, og er sikker på de fleste mener (selv om det måske ikke er rigitgt) at de godt ved hvad god service er.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 25. Aug 11
Skrevet kl. 15:32

Tak for jeres svar, meget spændende læsning!!

For at forklarer det lidt mere, så vil jeg ikke komme ud og kigge personalet over skulderen.

Det kommer til at foregå sådan at, chefen og jeg aftaler, at jeg tager ud til butikken/virksomheden, og er en kunde som vil handle, og så vil jeg være god, besværlig irriterende og en 'dejlig' kunde.
Herefter vil jeg kigge på hvordan personalet opføre sig når de står og snakker, hvordan ser butikken ud, kvalitet, mersalgsbestræbelser, service, salgsteknikker, imødekommenhed.. og meget mere.
- Efter dette, så vil jeg så sidde og skrive en lille rapport som jeg så vil komme ud og fremlægge for chefen, og så kan vi sammen kigge på det hele med personalet - For derefter at få en opmuntrende dialog igang, og så sammen se på hvordan de kan, og om der er noget som skal gøres bedre.
Jeg vil også i min dialog prøve at finde personalets manglende motivation frem, hvis den altså mangler?! 

- Martin, Sådan nogen oplevelser er 'fede' at få!! Den sælger vil jeg godt handle med :-)
Hvis en sælger får lokket et impulskøb på mig, så roser jeg ham altid, for så har han virkelig fanget mig, både salg, men også service mæssigt!!

At få foden indenfor, det drejer vel egentligt bare om at sælge sig selv ordentligt, så 'chefen' kan se sit udbytte af mit besøg..
Jeg håber at det kan lade sig gøre.. min plan er at føre det ud i livet, måske som et lille bi-job :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)