Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At byde på offentlige bygge- og anlægsopgaver?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle herinde med god erfaring til offentlige licitationer/udbud?

Jeg har en nystartet entreprenørvirksomhed, så der er mange ting jeg ikke har 100% styr på.. endnu. 

Jeg har tidligere haft med offentlige byggerier at gøre som alm ansat og der er visse fordele frem for private kunder.

www.udbud.dk er genial, men mange opgaver har ret skrappe krav til leverandørerne, der byder. Bl.a. de økonomiske med regnskaber mv. men også hvis der bygges iht. f.eks ab92 hvor der skal stilles sikkerhed.. så kan jeg ikke være med.

Nogle der har forslag til hvordan man får foden indenfor? 

Nu vi er igang, har jeg et tillægsspørgsmål. Har kigget på ab92, ab forbruger, byggeriets servicekoncept mv.. hvilke aftaler benytter I, hvis nogen og hvorfor? Det kan jo være fint at reklamere med at bruge div. standartaftaler, men jeg skal også selv kunne leve op til dem.. de kan dog ændres lidt i.. det lærer jeg nok med tiden :)

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 17:52

Hej Sebastian

Der er noget der hedder Mercell i Odensesom tilbyder overvågning af udbud og licitationer

De har et system som man kan købe sig til og får alt den viden fra de offentlige mht. deres planer omkring renovering og nybygning osv.

Deres hjemmeside: www.mercell.dk

Håber du kan bruge det til noget

Tilmeldt 5. Dec 12
Skrevet kl. 17:49

Tak for input, ET :)

Andre der har nogle fif??

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 20:25

Hej. Som ny startede vil jeg mene, at du kan glem (mere eller mindre) om alt der hedder offentlige udbud, for som du nævner kravene er meget hårde og der skal underskrives en del erklæringer. Derudover vil jeg sige, hvis du ikke få styr på det med sikkerhedsstillelse ret snart med din bank, så få du ikke større private opgaver. Jeg som rådgiver vil jeg aldrig vælge en entreprenør udfører en opgave til en af mine kunder uden sikkerhedsstillelse, hvis entreprisesummen 1 mio eller derover.

Tilbage til det offentlige. Det bedste for dig, er at du prøver at tage kontakte til kommunernes tekniske afdelinger for at tage de små opgaver for entrepriser under 100 k. Der er ikke de stor krav.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 20:30

Mht. Aftale grundlag vil jeg anbefale dig at du sætter i dem begge. Over private forbruger skal du bruge AB forbruger og andre AB 92. Du kan godt i princippet anvende AB 92 over for private, men der skal du være opmærksomme på at der er andre lovgivning som "overskriver" enkelte paragraffer i AB92. F.eks. Ansvars perioden, hvor den er 10 år lige meget hvad der står i AB92 eller for den sags skyld den kontrakt kunden selv underskriver

Tilmeldt 5. Dec 12
Skrevet kl. 17:30

Tak for reply! Der ligger stadig meget arbejde foran mig :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)