Nogle herinde med god erfaring til offentlige licitationer/udbud? Jeg har en nystartet entreprenørvirksomhed, så der er mange ting jeg ikke har 100% styr på.. endnu. Jeg har tidligere haft med offentlige byggerier at gøre som alm ansat og der er visse fordele frem for private kunder. www.udbud.dk er genial, men mange opgaver har ret skrappe krav til leverandørerne, der byder. Bl.a. de økonomiske med regnskaber mv. men også hvis der bygges iht. f.eks ab92 hvor der skal stilles sikkerhed.. så kan jeg ikke være med. Nogle der har forslag til hvordan man får foden indenfor? Nu vi er igang, har jeg et tillægsspørgsmål. Har kigget på ab92, ab forbruger, byggeriets servicekoncept mv.. hvilke aftaler benytter I, hvis nogen og hvorfor? Det kan jo være fint at reklamere med at bruge div. standartaftaler, men jeg skal også selv kunne leve op til dem.. de kan dog ændres lidt i.. det lærer jeg nok med tiden :) |
Hej Sebastian
Der er noget der hedder Mercell i Odensesom tilbyder overvågning af udbud og licitationer
De har et system som man kan købe sig til og får alt den viden fra de offentlige mht. deres planer omkring renovering og nybygning osv.
Deres hjemmeside: www.mercell.dk
Håber du kan bruge det til noget